امارات از قیمت بالای نفت حمایت می کند

امارات از قیمت بالای نفت حمایت می کند
امارات قیمت کنونی نفت در بازارهای جهانی را مطلوب ارزیابی کرد و آن را برای تولیدکنندگان نفت و کشورهای مصرف کننده قابل قبول خواند.

به گزارش روزنامه نشنال چاپ ابوظبی، معاون وزیر انرژی امارات اظهار کرد: نزدیک شدن قیمت نفت به بشکه ای ١١٠ دلار برای هر دو قشر تولیدکننده و مصرف کننده "قابل قبول" است و نیازی نیست که سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) سقف تولید خود را افزایش دهد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست آتی خود که ماه ژوئیه در وین برگزار می شود بر سر بالا بردن سقف تولید نفت کشورهای عضو به مذاکره می نشیند.

سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه ای نفت اوپک هم از ماه دسامبر ٢٠١١ میلادی بدون تغییر باقی مانده است.

مطر حامد النیادی گفت: فکر نمی کنم سقف تولید نفت کشورهای عضو اوپک تغییر کند، شرایط بازار و تامین نفت پایدار و قیمتها هم برای کشورهای تولیدکننده و هم برای کشورهای مصرف کننده مناسب است.

تا ساعت ٢٠ و ٣٠ دقیقه (ساعت ١٧ به وقت گرینویچ) بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با یک دلار و ٤٦ سنت افزایش، به ١٠٨ دلار و ٧٧ سنت رسید.

این افزایش قیمت در پی این صورت گرفت که نیروهای ارتش روسیه و اوکراین در منطقه اسلویانسک با یکدیگر برخورد کرده اند و با تشدید تنش میان دو کشور، روسیه خواستار نشست فوق العاده سازمان ملل متحد شد.

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی به عنوان ناظر کشورهای مصرف کننده نفت، ماه گذشته میلادی اوپک ٢٩ میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه نفت در روز روانه بازار کرده بود که به معنی تامین نفت کمتر از سقف تولید این سازمان بوده است.

در همین حال، آژانس بین المللی انرژی پیش بینی خود برای تولید نفت خام این سازمان در نیمه دوم سال جاری میلادی به ٣٠ میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه افزایش داد.

بر اساس تازه ترین ارزیابی های دویچه بانک، قیمتهای کنونی نفت، پائین تر از سطحی است که برخی از کشورهای عضو اوپک مانند نیجریه و ونزوئلا به آن نیاز دارند.

ونزوئلا، با دارا بودن بزرگترین ذخایر نفتی جهان، امسال به قیمتی نزدیک به ١٢١ دلار برای هر بشکه نفت نیاز دارد.

النیادی گفت: باید منتظر بمانیم، نیازی نیست چیزی را پیش بینی کنیم، نشست اوپک در دو ماه آینده برگزار می شود و مطمئن هستم که هر اتفاقی می تواند در خلال این نشست بیفتد.

۲۶ فروردین ۱۳۹۳ ۱۵:۴۶
تعداد بازدید : ۸۸۰