نفت ۱۰۹ دلار شد

نفت ۱۰۹ دلار شد
قیمت نفت در معاملات امروز با کاهش ۴۴ سنتی مواجه شد و به ۱۰۹ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید.
در حالی که سرمایه گذاران در بازار نفت، پس از افزایش قیمت های قابل توجه، اقدام به برداشت سود کرده اند، قیمت نفت برنت امروز کاهش یافت و به 109 دلار نزدیک شد، اما وضعیت نامشخص بحران اوکراین، موجب شد که این کاهش قیمت محدود باشد.
روسیه و قدرتهای جهانی به توافقی برای جلوگیری از گسترش درگیری ها در اوکراین دست یافته اند، اما با کشته شدن دست کم سه تن در یک درگیری مسلحانه، امکان ادامه حیات این توافق با علامت سوال های جدی مواجه شده است.
بازار نفت و بازارهای مالی در حال در حال رصد کردن تحولات بحران اوکراین هستند که روابط بین روسیه، بزرگترین تولید کننده نفت جهان و کشورهای غربی را بیش از هر زمان دیگری پس از پایان جنگ سرد تیره ساخته است. این تنش ها ریسک وضع تحریم های اقتصادی بیشتر را افزایش داده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از رسیدن به بالای 110 دلار در اواخر هفته گذشته، که اولین بار از اوایل ماه مارس تاکنون بود، امروز 44 سنت کاهش یافت و به 109 دلار و 9 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از افزایش 54 سنتی در جلسه قبل، امروز 25 سنت کاهش یافت و به 104 دلار و 5 سنت رسید.
کن هاسه گاوا، تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: «بازار از سوی تحولات اوکراین مورد حمایت قرار گرفته است، هرچند ما شاهد برخی برداشت سودها پس از افزایش قیمت های اخیر هستیم...اگر بحران اوکراین تشدید شود، ممکن است شاهد افزایش 1 تا 2 دلار دیگر در قیمت نفت برنت باشیم، اما با توجه به اینکه به طور کلی عرضه در بازار مناسب است، قیمت مجددا به سطح قبلی باز خواهد گشت.»
قیمت نفت برنت در هفته گذشته 2 درصد افزایش یافت.
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۷:۲۴
تعداد بازدید : ۸۳۱