دلیل کسادی بورس نفت خام اعلام شد

دلیل کسادی بورس نفت خام اعلام شد
در حالی حدود ۱۰ بشکه نفت خام از آغاز عرضه نفت خام در بورس انرژی در تاریخ ۱۷ فروردین تا کنون در این بازار عرضه و معامله شده است که مدیر روابط عمومی بورس انرژی علت کسادی این بازار را اعلام کرد.

  از 17 فروردین ماه تا کنون 9 هزار و 636 بشکه نفت خام سبک در بورس انرژی به ارزش حدود 30 میلیارد ریال معامله شده است. شرکت ملی نفت در این مدت 12 بار عرضه نفت خام در بورس انرژی داشته که در مجموع 8 بار منجر به معامله شده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بورس انرژی علت عرضه ها و تقاضاهای محدود در این بازار را ارزیابی طرفین از این بازار جدید دانست و گفت: به نظر می رسد خریداران نفت در حال بررسی این بازار و آشنایی با سبک معامله در آن هستند.

یاسر فلاح افزود: همچنین از آنجایی که تحویل کالا در یک دوره 30 روزه انجام می گیرد خریداران نیز تا مطلع نشدن از کم و کیف نفت عرضه شده در این بازار به آهستگی قدم برمی دارند.

وی با اشاره به روزهای کم معامله گفت: در این مدت طی دو سه روز فقط 438 بشکه معامله شده که نشان دهنده تست زدن طرفین در خصوص عرضه نفت در بورس انرژی است. عرضه کننده و خریدار هر دو در حال بررسی بازار هستند.

مدیر روابط عمومی بورس انرژی در پایان به معاملات میعانات گازی اشاره کرد و گفت: از آذر 92 تا کنون همچنین 220 هزار بشکه میعانات گازی در بورس انرژی به ارزش 434 میلیارد ریال معامله شده که با وجود نوسانات در عرضه میعانات گازی این حجم و ارزش معاملات حاکی از جذاب بودن بازار میعانات گازی در بورس انرژی برای خریدارن و فروشندگان است.

۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۹:۰۶
خبرگزاری تسنیم |
تعداد بازدید : ۸۲۵