بنابر برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا و در ماههای مارس و آوریل

بنابر برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا و در ماههای مارس و آوریل
تولید نفت و میعانات گازی ایران به روزانه ٣,٤ میلیون بشکه رسید
اداره اطلاعات انرژی آمریکا در یکی از گزارشهای اخیر خود از تولید روزانه سه میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه ای مجموع نفت خام و میعانات گازی ایران در ماههای مارس و آوریل سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش شانا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره اطلاعات انرژی آمریکا ، این اداره در تازه ترین گزارش خود با عنوان دسترسی پذیری و قیمت نفت و فرآورده های نفتی تولیدی در کشورها (به غیر از ایران)، اعلام کرد: تولید نفت خام ایران در ماههای مارس و آوریل امسال به میانگین روزانه دو میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه رسیده است، در حالی که این مقدار نسبت به دور مشابه سال گذشته میلادی ثابت مانده است.

این گزارش می افزاید: ایران در هر دو ماه مارس و آوریل ٢٠١٤ به طور جداگانه نیز روزانه دو میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه نفت خام تولید کرده است.

میانگین تولید نفت خام ایران در بازه زمانی سال ٢٠١١ تا ٢٠١٣ میلادی روزانه سه میلیون و ١٠٠ هزار بشکه بوده است.

بر اساس این گزارش، تولید نفت خام و میعانات گازی ایران در ماههای مارس و آوریل سال ٢٠١٤ همچنان پایین تر از میانگین روزانه سه میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه طی سه سال گذشته بوده است.

تولید و صادرات نفت خام ایران به دلیل تحریمهای غیرقانونی آمریکا و اتحادیه اروپا در سالهای اخیر با کاهش روبرو بوده، به طوری که این شرایط نیز مانع از سرمایه گذاری در طرحهای ارتقای ضریب بازیافت در میدانهای قدیمی این کشور عضو اوپک شده است.

بر اساس این گزارش، مجموع اختلالات درعرضه نفت خام اوپک در ماههای مارس و آوریل سال ٢٠١٤ به دلیل وجود اختلال در صادرات نفت لیبی و عراق، به دو میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه در روز رسید که این مقدار نسبت به دوره مشابه سال ٢٠١٣ روزانه ٣٠٠ هزار بشکه افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، مجموع تولید نفت خام اعضای اوپک در ماههای مارس و آوریل ٢٠١٤ به میانگین روزانه ٢٩ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه رسید، در حالی که این رقم در دوره مشابه سال گذشته میلادی ٣٠ میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه بود.

 اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: ظرفیت مازاد تولید نفت خام اوپک در ماههای آوریل و مارس سال ٢٠١٤ میلادی روزانه دو میلیون و ١٠٠ هزار بشکه بوده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته میلادی روزانه ٤٠٠ هزار بشکه افت نشان می دهد.

برآوردهای این اداره نشان می دهد که مجموع ظرفیت تولید نفت خام اعضای اوپک در ماههای مارس و آوریل ٢٠١٤ روزانه ٣١ میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه بوده است، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی ٣٢ میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه در روز بود.
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۹:۳۶
تعداد بازدید : ۱,۰۸۱