معاون اول رئیس جمهوری در عسلویه:

معاون اول رئیس جمهوری در عسلویه:
حذف واسطه ها صادرات نفت ایران را افزایش داد
معاون اول رئیس جمهوری گفت: متاسفانه فروش نفت در دوره های گذشته به دست واسطه ها افتاده بود که با حذف آنها، میزان صادرات نفت کشور افزایش پیدا کرد.

اسحاق جهانگیری صبح امروز (دوشنبه ٨ اردیبهشت ماه) پس از بازدید از فازهای پارس جنوبی، در جمع مدیران صنعت نفت با بیان این مطلب افزود: توسعه میادین مشترک، از دغدغه های مهم این روزهای دولت و مردم ایران است.

وی با اشاره به برداشت بیش از دو برابری قطر از مخزن پارس جنوبی، گفت: این موفقیت قطریها، نه به واسطه زرنگی آنها بلکه از غفلت و ضعف مدیریتی ما حاصل شده است.

جهانگیری اظهار امیدواری کرد: با بهره بردای از فازهای اولویت دار پارس جنوبی (١٥،١٦،١٧،١٨ و ١٢)، تا پایان امسال حدود ١٠٠ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده شود.

این مقام مسئول با بیان این که در زمستان امسال، کار مهمی در بخش تامین گاز کشور صورت گرفت، اظهار داشت: با وجود افزایش مصرف گاز در زمستان و کمبود گاز در کشور، خوشبختانه با مدیریت صحیح در صنعت نفت، این بحران پشت سر گذاشته شد.

جهانگیری با اشاره به متضرر شدن و کاهش تولید بعضی واحدهای صنعتی مانند واحدهای پتروشیمی، سیمان و فولاد به دلیل کمبود گاز در سال جاری، از مدیران صنعت نفت خواست زمینه را برای افزایش ظرفیت تولید گاز در کشور فراهم کنند.

وی نفت و گاز را امتیاز بزرگ ایران دانست و گفت: برای به دست آوردن یک میلیارد دلار درآمد، باید میلیاردها دلار سرمایه گذاری شود و با این وجود، متاسفانه شدت مصرف انرژی در ایران، چهار برابر استانداردهای جهانی است.

جهانگیری ادامه داد: چون از منابع انرژی زیادی برخورداریم، برای اندیشیدن به چگونگی مصرف انرژی وقت زیادی نمی گذاریم.

تقدیر از برنامه جامع زنگنه برای تحقق اقتصاد مقاومتی

جهانگیری در بخش دیگری از صحبتهای خود، برنامه های وزیر نفت را در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تحسین کرد و گفت:  پس از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، از وزارتخانه ها درخواست شد برنامه های خود را برای اجرای این سیاست ها ارائه دهند که انصافا، برنامه مهندس زنگنه، برنامه جامع و خوبی بود. 

وی با بیان این که اجرایی شدن این سیاستها نیازمند کاری جهادی و برنامه ریزی دقیقی است، تصریح کرد: معلوم است ایشان قدم به قدم، همه بخشهای صنعت نفت را می شناسد و برای آن وقت می گذارد و برنامه دارد.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به تحریمهای غرب علیه ایران اظهار داشت: صنعت نفت، خط مقدم تحریمهاست و متاسفانه بسیاری از کشورهایی که ادعای تمدن می کنند، جنسهای سفارشی ایران را که حتی پول آن را نیز دریافت کرده اند، در انبارها نگهداشته و تحویل نمی دهند.  

وی تاکید کرد: اطمینان می دهیم با همت رئیس جمهوری و وزارت امور خارجه، میزان تحریمها کاهش می یابد.

به گفته جهانگیری، نفت و گاز کانون اصلی توسعه صنعتی ایران است و با سرمایه گذاری در این بخش، امید است بیکاری، تورم، و رکود در کشور کاهش یابد. 

وی خاطرنشان کرد: دولت هر آنچه در توان دارد، برای حل مشکلات صنعت نفت و گاز کشور به کار می گیرد. 

۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۷:۳۵
شانا |
تعداد بازدید : ۷۶۹