قیمت قیر، ۲۰ ساله ۳۳۰۰ برابر شد

قیمت قیر، ۲۰ ساله ۳۳۰۰ برابر شد
معاون ساخت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل با اشاره به افزایش ۳۳۰۰ برابری قیمت قیر در چند سال اخیر اعلام کرد کنترل کیفی پروژه‌ها از مهم‌ترین مسائلی است که باید در دستور اجرای کار پیمانکاران و مشاوران قرار گیرد.
به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل، معاون ساخت و توسعه راه‌های این شرکت با اشاره به 3هزار و 300 برابر شدن قیمت قیر در 20 سال گذشته گفت: در کشور، هیچ کالایی با این میزان رشد افزایش قیمت نداشته است و این مسئله توجه بیشتر مشاوران و دقت آنها در انتخاب و کاربرد مصالح را بیشتر از گذشته نمایان می‌کند.

خیراله خادمی افزود: در گذشته سنگدانه‌های آسفالت 70 درصد هزینه‌های آن بود و قبل از آن تمام هزینه‌ها به سنگدانه‌ها اختصاص می‌یافت اما امروزه 70 درصد هزینه‌‌‌ها مربوط به قیر است.

وی تغییر رویکرد در ساخت پروژه‌ها را یکی از راه‌های برون رفت از این بحران دانست و گفت:‌ به عنوان نمونه استفاده از سیمان به جای قیر در حل این مشکل بسیار چاره‌ساز خواهد بود.

خادمی روسازی بتنی را راه‌حل این مشکل اعلام و پیشنهاد کرد: در پروژه‌هایی که از نظر جغرافیایی و ترافیک عبوری منطقه امکان استفاده از این طرح وجود دارد، این امر در اولویت کار قرار گیرد.

وی بهره‌‌گیری از مصالح مرغوب و کیفیت اجرای کار را در کاهش قیمت‌ها بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر در ابتدای امر به کیفیت مصالحی که به کار برده می‌شود توجه کافی شود به طور حتم در تمام هزینه‌هایی که بعد‌ها به دلیل رعایت نکردن این موارد به پروژه تحمیل خواهد شد، صرفه‌جویی می‌شود.

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۹:۱۱
تعداد بازدید : ۸۹۶