مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس:

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس:
پالایشگاه بندرعباس پارسال موفق عمل کرد
پالایشگاه بندرعباس در سال ٩٢ با ٢٣ میلیون و ٢٥٩ هزار بشکه تولید در ده ماه ابتدایی، سالی موفق در دستیابی شرکت به اهداف از پیش تعیین شده و تامین فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور، داشته است.

به گزارش شانا هاشم نامور در جمع کارگران پالایشگاه بندرعباس گفت: در سال ٩٢ که به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده بود با همت کارکنان، دستاوردهای موفقی را کسب کردیم و امسال هم با توجه به نامگذاری آن به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، وظیفه سنگین تری را برای تحقق آن پیش رو داریم.

وی از انجام تعمیرات اساسی بموقع و مطلوب، کسب جایزه سبز جهانی برای اجرای اقدامهای زیست محیطی، کسب گواهینامه کیفیت اروپا و تامین بموقع فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور به عنوان برخی  دستاوردهای مهم شرکت پالایش نفت بندرعباس نام برد.

 نامور افزود: تا پایان دیماه پارسال در این شرکت بیش از ٥ میلیون و ٤٨٨ هزار بشکه بنزین معمولی، بیش از ١٢ میلیون و ٨٩٦ هزار بشکه نفت گاز، یک میلیون و ٣٨ هزار بشکه گاز مایع، ٢ میلیون و ٤٦٩ هزار بشکه نفتای سنگین صادراتی، ٢میلیون و ١٢ هزار بشکه نفت سفید و ٣٥٦ هزار بشکه سوخت جت تولید شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیان این که تلاش و زحمات کارگران قابل جبران نیست، افزود: زمانی که دشمنان با ایجاد تحریمهای سخت سعی در اخلال در کارصنعت نفت و تولید انرژی و توسعه کشور داشتند، رشادتها، خلاقیت و توانمندی کارکنان پالایشگاهها موجب ناکام ماندن تحریمها شد.

شرکت پالایش نفت بندرعباس با پالایش روزانه ٣٥٠ هزار بشکه نفت خام ١٩ درصد فرآورده های نفتی کشور از جمله ٢٠ درصد بنزین، ١٥ درصد گاز مایع، ١٧ درصد نفت گاز، ١٥ درصد نفت سفید و محصولاتی مانند سوخت جت، نفتای سنگین صادراتی، نفت کوره و گوگرد را تولید می کند.

بر اساس این گزارش پالایشگاه بندرعباس در سال ١٣٧٦ با ظرفیت روزانه ٢٣٢ هزار بشکه ساخته شد و با تکمیل طرح توسعه این پالایشگاه در سال ١٣٨٥، ظرفیت خوراک آن به ٣٢٠ هزار بشکه در روز افزایش یافت. سپس با ابتکار و اجرای طرح مبتکرانه و بدون انجام هزینه و سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیتهای واحدهای تقطیر و غلظت شکن، ظرفیت آن در سال ١٣٩١ به ٣٥٠ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۸:۴۰
تعداد بازدید : ۱,۵۱۰