معاون اول رییس جمهوری در دیدار با معاون اول نخست وزیر عراق:

معاون اول رییس جمهوری در دیدار با معاون اول نخست وزیر عراق:
ایران و عراق می‌توانند مکمل ظرفیتهای یکدیگر در حوزه‌های اقتصادی باشند
جهانگیری معاون اول رییس جمهوری پیش از ظهر امروز در دیدار روژ نوری شاویس معاون اول نخست وزیر عراق گفت: روابط دو جانبه با اراده مقامات عالی دو کشور با قدرت در حال توسعه و تعمیق است و ایران و عراق می‌توانند مکمل ظرفیتها و توانمندیهای یکدیگر در حوزه‌های اقتصادی باشند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری پیش از ظهر امروز (دوشنبه 22 اردیبهشت ماه) در دیدار روژ نوری شاویس معاون اول نخست وزیر عراق گفت: روابط دو جانبه با اراده مقامات عالی دو کشور با قدرت در حال توسعه و تعمیق است و ایران و عراق می‌توانند مکمل ظرفیتها و توانمندیهای یکدیگر در حوزه‌های اقتصادی باشند.

وی افزود: ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در عرصه سازندگی و در بخش دانش فنی و مهندسی و دستاوردهای علمی و فناوری به کشور عراق انتقال دهد.

معاون اول نخست وزیر عراق نیز در این دیدار هدف از سفر خود را به تهران، تقویت روابط اقتصادی و دستیابی به نتایج مثبت و ثمربخش در این راستا عنوان کرد و گفت: ارتقای حجم مبادلات تجاری و بازرگانی دو کشور نیازمند سازماندهی و برنامه‌ریزی دقیق است که در این زمینه هیئتهای کارشناسی دو کشور به نتایج قابل قبولی دست یافته‌اند.

روژ نوری شاویس همچنین با تاکید براین که شرکتهای فنی، مهندسی و صنعتی ایرانی در عراق از دانش و توانمندی خوبی برخوردار هستند، افزود: عراق در راستای سازندگی از تجربیات این شرکتها استفاده می‌کند.

 روابط اقتصادی و تجاری ایران و عراق بویژه در زمینه انرژی در حال گسترش است، در این خصوص عزیز الله رمضانی مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران در نشست خبری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: در حال حاضر قرارداد صادرات گاز به چند نیروگاه بغداد مراحل پایانی اجرای خط لوله را طی می‌کند و در آینده‌ای نزدیک آماده بهره برداری خواهد بود، همچنین اجرای خط لوله این پروژه در داخل کشور بر عهده شرکت ملی گاز ایران است و ادامه این خط لوله در خاک عراق بر عهده طرف قرارداد است.

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۲:۵۹
تعداد بازدید : ۱,۱۴۰