رئیس اتاق ایران در دیدار با اعضای فدراسیون صادرات انرژی ایران: مصلحت کشور در اجماع و یکپارچه شدن است

رئیس اتاق ایران در دیدار با اعضای فدراسیون صادرات انرژی ایران: مصلحت کشور در اجماع و یکپارچه شدن است
در راستای اجرای قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و مأموریت اتاق ایران متناسب با این قانون در مورد لزوم انسجام بخشی به تشکل ها و جلوگیری از ایجاد تشکل های موازی در کشور فدراسیون صادرات انرژی ایران بعد از انتخابات هیأت مدیره، اولین نشست خود را با رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق ایران «غلامحسین شافعی»، رئیس اتاق ایران در این جلسه، حرکت همه تشکل ها به سمت یکپارچه شدن و تشکیل فدراسیون ها و کنفدراسیون ها را عامل ترقی اقتصادی ارزیابی و تصریح کرد: اگر همه تشکل های موجود در کشور از موازی کاری دوری کرده و به این سمت گام بردارند به طور حتم اقتصاد را به تعالی رسانده چرا که مصلحت نهایی مملکت در اجماع و یکپارچه شدن خلاصه می شود.
وی خاطر نشان کرد: ایجاد فدراسیونها امیدوار کننده بوده و می تواند به تصمیم گیری های بهتر و جامع تر در سطح کلان کشور کمک کند. چرا که طبق قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار همه نهادهای تصمیم ساز کشور ملزم هستند قبل از اتخاذ هر تصمیم و سیاستی نظر تشکل های ذی ربط را دریافت کنند. انسجام بین تشکل ها که از طریق فدراسیون ها به وجود می آید می تواند در این رابطه راهگشا باشد.

رئیس اتاق ایران تأکید کرد: از دولت انتظار داریم که در این برهه زمانی درست فکر کرده و تصمیمات منطقی و مدبرانه ای اتخاذ و از طریق تعامل با بخش خصوصی واقعی به توسعه کشور کمک کند.

شافعی با بیان این موضوع که اتاق ایران باید خود الگوی بخش خصوصی کشور باشد، عنوان کرد: اتاق باید به سمتی حرکت کند که با تعامل و تفاهم به اخذ تصمیمات اقتصادی صحیح کمک کرده و کاری کند که این برنامه ها منتج به نتیجه شوند.
وی ادامه داد: حضور نماینده فدراسیون صادرات انرژی ایران که شامل 85 درصد از تشکل های مربوط به این حوزه می شود به همراه نماینده اتاق در سفرها و نشست های مرتبط می تواند به ارتقای سطح کیفی فعالیت های اتاق در این حوزه کمک کند.

شایان ذکر است فدراسیون صادرات انرژی ایران در مسیر ساماندهی تشکل های اقتصادی با تلاش و مشارکت تشکل های این حوزه اعم از پیمانکاران، برق، تجارت، قراردادهای نفتی، ساخت تجهیزات واحداث با همکاری امور تشکل های اتاق ایران در سال جاری به ثبت رسیده است از اهداف کلان این فدراسیون ایفای نقش در تدوین برنامه ششم توسعه و اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و نقش چشم انداز کشور در صادرات یعنی ارتقای سهم صادرات کشور تا 200 میلیارد دلار است.

۴ خرداد ۱۳۹۳ ۱۵:۲۱
تعداد بازدید : ۱,۲۲۷