عضو کمیسیون انرژی:

عضو کمیسیون انرژی:
واردات بنزین فقط با استاندارد یورو ۴ خواهد بود
شاخصهای آلایندگی سوخت تولید پتروشیمی‌ها نسبت به بنزین تولیدی پالایشگاهها بالا‌تر است. افزون بر این، از منظر اقتصادی هزینه بر‌هم هست.

حسین امیری خامکانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره بررسی میزان آلایندگی سوخت وسایل نقلیه در کمیسیون گفت: روز گذشته (یکشنبه) در کمیسیون بحث اساسی و چالشی در خصوص سوخت تولیدی پتروشیمی‌ها انجام شد.

این نماینده مجلس، فضای عمومی کمیسیون را برای واردات بنزین با کیفیت یورو ۴ در حد نیاز تا زمان بهره برداری طرحهای توسعهٔ بنزین سازی پالایشگا‌هها  مثبت ارزیابی کرد.

وی با اشاره به دستور دولت مبنی بر واردات بنزین با استاندارد یورو ۴ گفت: ممنوع شدن واردات بنزین بی‌کیفیت از طرف دولت مثبت و سازنده است. منوط به این که دستگاههای نظارتی از جمله سازمان استاندارد بر فرایند واردات نظارت دقیق و کافی داشته باشد.

وی با اشاره به طرحهای بنزین سازی در دست اقدام گفت: با بهره برداری بموقع طرحهای توسعه‌ای در پالایشگاهها، ایران در سال ۹۴ به صورت کامل مصرف داخلی بنزین خود را تامین می‌کند، منوط به این که تا آن زمان جهشی در میزان مصرف اتفاق نیفتد.

وی تصریح کرد: شاخصهای آلایندگی سوخت تولید پتروشیمی‌ها نسبت به بنزین تولیدی پالایشگاه‌ها بالا‌تر است. افزون بر این، از منظر اقتصادی هزینه بر‌تر هم است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: واردات بنزین مورد نیاز کشور تنها باید با استاندارد یورو ۴ باشد. از این رو، دستگاههای نظارتی و وزارت نفت باید در این زمینه پایش دقیق و مستمر داشته باشند.

امیری خامکانی این را هم گفت که نباید با توقف تولید سوخت در مجتمعهای پتروشیمی این نوع ظرفیت تولیدی را از دست داد. زیرا ممکن است در آینده به آن نیاز باشد.

۵ خرداد ۱۳۹۳ ۱۴:۲۳
تعداد بازدید : ۱,۳۳۱