با تصویب شورای اقتصاد

با تصویب شورای اقتصاد
شرکت ملی نفت ایران برای سرمایه گذاری در 4 طرح مجوز گرفت

شورای اقتصاد مجوز سرمایه گذاری 1205 میلیارد ریالی را از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت برای چهار طرح سرمایه‌ای تصویب کرد.

به گزارش شانا، شورای اقتصاد در جلسه دیروز (دوشنبه، پنجم خرداد) مجوز سرمایه گذاری از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت را تصویب کرد.

طرح‌های سرمایه‌ای وزارت نفت عبارتند از: مطالعه اولیه احداث کارخانه گاز و گازمایع 2400، مطالعات و فعالیتهای مقدماتی طرح توسعه میدان نفتی دارخوین فازسوم، طرح ملی دیسپچینگ نفت و گاز و طرح مطالعات راهبردی شرکت ملی نفت ایران که در مجموع قرار است با سرمایه‌گذاری بیش از 1205 میلیارد ریال اجرا شوند.

بر پایه این گزارش، احداث ان.جی.ال 2400 نیز با هدف جمع آوری گازهای همراه میدان رگ سفید به ظرفیت 180 میلیون فوت مکعب در روز با اعتبار یک میلیارد دلار در مرحله انجام مطالعات مهندسی است؛ گاز تولیدی سبک به میدان کرنج تزریق خواهد شد و مایعات گازی نیز به مصرف خوراک مجتمعهای پتروشیمی منطقه می رسد یا صادرات می شود.

قرارداد توسعه فاز سوم میدان نفتی دارخوین نیز به ارزش تقریبی 1.6 میلیارد دلار 24 مرداد سال 90 با هدف تولید روزانه 71 هزار بشکه نفت خام میان شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) با کنسرسیومی متشکل از شرکت های داخلی امضا شد.

این نخستین میدان در کشور است که برای استخراج نفت از روش امتزاجی استفاده شده، همچنین میدان دارخوین اولین میدانی است که با فشار 520 بار، گاز به آن تزریق می شود؛ میدان نفتی دارخوین بزرگ ترین پروژه تزریق گاز در دنیا از نظر فشار تزریق (نه از نظر حجم تزریق) است.

۷ خرداد ۱۳۹۳ ۰۹:۱۵
تعداد بازدید : ۱,۲۰۴