ساخت طرحهای توسعه ای پتروشیمی شتاب می گیرد

ساخت طرحهای توسعه ای پتروشیمی شتاب می گیرد
ساخت طرحهای توسعه ای پتروشیمی در فاز 2 عسلویه با گشایش فاینانس چینیها شتاب می گیرد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار کرد: 24 طرح توسعه ای در فاز دوم عسلویه در حال ساخت هستند که خوشبختانه با گشایش فاینانس چین و نیز برخی منابع داخلی به زودی روند ساخت انها با شتاب بیشتری تداوم خواهد یافت.

عباس شعری مقدم افزود: فاز 2 عسلویه به عنوان یکی از 4 هاب جدید پتروشیمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در آینده به یک مرکز مهم تولید فرآورده های پتروشیمی در حاشیه آبهای خلیج فارس تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: گشایشهای مطلوبی برای سرمایه گذاری در حال انجام است و با توجه به لزوم تامین مالی طرحها امید است هرچه زودتر بانک ها و سرمایه گذاران به تعهد های مالی خود عمل کنند.

 اعتبار احداث 2 طرح جدید در حال ساخت پتروشیمی از سوی چینیها به شکل فاینانس تامین شد و پس از آن که از طریق فاینانس چینیها ٤ طرح پتروشیمی را تامین اعتبار کردند 2 طرح ساخت پتروشیمیهای سبلان و صدف هم به تازگی تامین اعتبار شده و روند ساخت آنها شتاب خواهد گرفت.
                      
پیش از این معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به خبرنگار شانا گفته بود که اعتبار احداث چهار طرح توسعه پتروشیمی به شکل فاینانس از سوی چین تامین شده است که این تامین اعتبار، در حال بررسی از سوی بانک مرکزی برای باز شدن ال سی است و به زودی مراحل پرداخت آن انجام خواهد شد.

عباس شعری مقدم افزوده بود: مجتمعهای پتروشیمی بوشهر، لردگان، هنگام و گچساران مجتمع هایی هستند که اعتبار ساخت آنها از طریق فاینانس تامین می شود.

بر پایه این گزارش، سالها بود که پتروشیمیها در انتظار فاینانس چین بودند که با تحرک جدید دیپلماسی انرژی ایران چینیها سرانجام با تاخیر فراوان به صنعت پتروشیمی ایران بازگشته اند.

۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ۱۰:۲۵
شانا |
تعداد بازدید : ۱,۱۴۸