توافق بزرگ نفتی تهران-آنکارا/ ایران بزرگترین صادرکننده نفت ترکیه شد

توافق بزرگ نفتی تهران-آنکارا/ ایران بزرگترین صادرکننده نفت ترکیه شد
مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با تشریح آخرین وضعیت صادرات نفت ایران به ترکیه از صدور روزانه 110 هزار بشکه طلای سیاه به این کشور همسایه خبر داد و اعلام کرد: ترکها قراردادهای نفتی با ایران را تمدید کردند.

سید محسن قمصری در گفتگو با مهر با اشاره به تمدید قراردادهای صادرات نفت خام ایران به ترکیه، گفت: در حال حاضر صادرات نفت ایران به ترکیه مطابق با سهمیه های تعریف شده انجام می شود.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه حجم صادرات نفت ایران به ترکیه در سال جاری تغییری نکرده است، تصریح کرد: بر اساس توافق با پالایشگرهای ترکیه به طور متوسط روزانه 100 تا 110 هزار بشکه نفت خام به این کشور همسایه صادر می شود.

به گزارش مهر، ایران با پشت سر گذاشتن عراق در ماه مارس سال جاری میلادی و با صادرات 478 هزار تن نفت خام به بزرگترین صادرکننده طلای سیاه ترکیه تبدیل شده است.

ترکیه در ماه مارس از مجموع 1.2 میلیون تن نفت خام وارداتی 478 هزار تن را از ایران وارد کرد. این کشور همچنین 290 هزار تن نفت از عراق و 176.5 هزار تن نفت از نیجریه وارد کرد.

این مقام مسئول همچنین در خصوص توافق های جدید با هند و سایر کشورهای خریدار نفت ایران برای دریافت پول نفت با ارزهای محلی، بیان کرد: شرکت ملی نفت ایران تنها مسئولیت فروش و صادرات نفت را بر عهده دارد.
قمصری با تاکید بر اینکه مسئولیت دریافت ارز حاصل از فروش نفت ایران با بانک مرکزی است، تبیین کرد: اطلاعای از توافق انجام گرفته با هند برای دریافت پول نفت ایران با روپیه و یا ریال عمان ندارم.

به گفته مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران در شرایط فعلی مشکلی در روند صادرات نفت ایران به هند وجود ندارد و فروش نفت همچون گذشته در حال انجام است.

۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ۱۰:۲۶
تعداد بازدید : ۱,۱۵۹