بخش پتروشیمی اروپا توان رقابت با همتایانش را ندارد

بخش پتروشیمی اروپا توان رقابت با همتایانش را ندارد
رئیس یک شرکت پتروشیمی آمریکایی اعلام کرد که شرکت های پتروشیمی اروپایی توان رقابت با همتایان خود را در دیگر مناطق جهان ندارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از فرانکفورت، رئیس شرکت آمریکایی داو کمیکال پیش بینی کرد که شرکت های پتروشیمی اروپایی در رقابت با شرکت های آمریکایی که هزینه کمتری برای انرژی و گاز می پردازند، توانایی کافی نخواهند داشت.

اندرو لیوریس، رئیس داو کمیکال گفت: اروپا یا باید به گاز ارزان دسترسی پیدا کند، یا این که باید از حضور در برخی بازارها و صنایع چشم پوشی کند.

استخراج گاز از ذخایر نامتعارف در آمریکا سبب شده است که هزینه تولید گاز طبیعی و همچنین تولید برق در ایالات متحده در سال های گذشته کاهش داشته باشد.

در مقابل، پس از تصمیم آلمان برای کنار گذاشتن تدریجی تولید برق از انرژی هسته ای و روی آوردن به انرژی های پاک، شرکت های بزرگ آلمانی همچون بی ای اس اف و لنکسس، بالاترین بهای نفت را در میان شرکت های پتروشیمی جهان می پردازند.

لیوریس همچنین پیش بینی کرد که رقابت با شرکت های پتروشیمی آسیا و به ویژه منطقه خاورمیانه، در آینده دشوارتر خواهد شد. وی همچنین برای سرمایه گذاری در مناطق کم هزینه تر و گسترش فعالیت های پژوهشی ابراز تمایل کرد.

۱۳ خرداد ۱۳۹۳ ۰۹:۵۸
تعداد بازدید : ۸۳۳