توافق پتروشیمی‌ها برای عرضه تمام مواد اولیه خود در بورس کالا

توافق پتروشیمی‌ها برای عرضه تمام مواد اولیه خود در بورس کالا
رئیس اتحادیه تعاونی های صنعت پلاستیک با بیان اینکه شرکت های پتروشیمی متعهد شده اند تمام عرضه مواد اولیه خود را در بورس کالا عرضه کنند،گفت:با تأمین مواد اولیه مشکل تولیدکنندگان برطرف خواهد شد.
نصرالله رضا زاده در گفت وگو خبرنگار اقتصادی ، با اشاره به اینکه در جلسه کارگروه تخصصی محصولات پتروشیمی مقرر شد تا شرکت های پتروشیمی تمام مواد خود را در بورس کالا عرضه کنند،اظهارداشت: پیش از این شرکت های پتروشیمی فقط نصف تولیدات خود را در بورس کالا عرضه و مابقی را در بازار آزاد به فروش می رساندند که همین امر مشکلاتی را برای تولیدکنندگان در تأمین مواد اولیه خود به وجود آورده بود.
وی افزود: بدین ترتیب با تأمین تمام نیاز داخل در مواد پتروشیمی محدودیت مواد اولیه در بازار کاهش پیدا می کند.
به اعتقاد رئیس اتحادیه تعاونی های صنعت پلاستیک، علاوه بر این قرار است هفته ای 10 هزار تن مواد اولیه مورد نیاز مصرف کنندگان شیمیایی وتولید کنندگان نساجی در بورس کالا عرضه شود.
پیش از این رضا زاده ئیس اتحادیه تعاونی های صنعت پلاستیک از برگزاری جلسه ویژه مدیران پتروشیمی و تولیدکنندگان درباره نحوه عرضه مواد اولیه در بورس کالا به خبرگزاری تسنیم خبرداده بود گفت: وزیر صنعت پس از اظهارات متفاوت خود در چگونگی عرضه مواد پتروشیمی در بورس کالا در نهایت رسیدگی به این موضوع را به آقای صالحی نیا معاونت امور صنایع این وزارت خانه محول کرده است.
وی با اشاره به اینکه قرار است در جلسه فردا که با حضور نماینده وزیر صنعت و مدیران پتروشیمی برگزار می‌شود، نحوه عرضه مواد پتروشیمی‌ها در بورس کالا مورد بررسی قرار گیرد، افزود: براساس آمارها در سال گذشته حدود 490 هزار تن از محصولات پتروشیمی با وجود تولید به بورس کالا عرضه نشده اند و در بازار آزاد به فروش رسیده اند که این موضوع باید در جلسه فردا روشن شود.
رئیس اتحادیه تعاونی های صنعت پلاستیک اضافه کرد: اگر دلایل مدیران پتروشیمی در عرضه مواد پتروشیمی در بازار آزاد قانع کننده نباشد و شواهد نشان از تخلفات محرز شرکت های پتروشیمی را بدهد، پرونده های متخلفین به تعزیرات ارسال خواهد شد.
۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ۰۹:۵۴
خبرگزاری تسنیم |
تعداد بازدید : ۱,۲۱۰