محصولات پتروشیمی فریمان استاندارد است

محصولات پتروشیمی فریمان استاندارد است
شرکت پتروشیمی فریمان درپی انتشار بخشنامه گمرک اعلام کرد، محصولات این شرکت استاندارد است.
شرکت پتروشیمی فریمان به گزارشی با عنوان «هفت محصول غیراستاندارد یک شرکت پتروشیمی» به شرح زیر پاسخ داد:

1. ردیف 18 بخشنامه 249843.92.554 مورخ 92.12.19 که از سوی مدیرکل دفتر صاردات گمرک اعلام شده است به هیچ عنوان اشاره‌ای به کیفیت و غیراستاندارد بودن محصولات ندارد.

توضیح اینکه به دلیل ممنوعیت صادرات رافینت از سوی دفتر گمرک، چند محصول این شرکت که از این ماده در ساخت آن استفاده می‌شده است و مجوز صادرات آنها که تنها در اختیار این شرکت بوده تا جایگزینی محصول جدید به حالت تعلیق درآمده است که هم اکنون این جایگزینی در حال انجام و محصول نهایی آماده صادرات می‌باشد.

2. پیرو مذاکره تلفنی مورخ 93.03.05 با دفتر جناب علیدوستی در ارتباط با تکثیر خبری که کلیه سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها به نقل از آقای علیدوستی و مصاحبه با ایشان منتشر کرده‌اند آقای علیدوستی هرگونه درج این خبر از زبان خود و مصاحبه را تکذیب نمودند و آن را در حد بخشنامه‌ای که در سایت گمرک اعلام شده دانسته‌اند و پیگیری جهت جلوگیری از درج خبر توسط خبرگزاری‌ها را به پتروشیمی فریمان واگذار نمودند.

3. آقای حسن علیدوستی مدیرکل دفتر صادرات گمرک در بند دیگری از این بخشنامه به صراحت عنوان کرده‌اند که این محصولات در قبل از این بخشنامه جهت فروش داخلی هیچونه مشکلی نداشته و فروش آن بلامانع بوده‌است که خود گواه روشنی مبنی بر رعایت تمام ضوابط استاندارد از سوی این شرکت می‌باشد.

4. محتوای کلی این بخشنامه زمانیکه دقیق‌تر مطالعه شود حاکی از آن است که چند محصول هیدروکربن سنگین حاصل از بلندینگ با کدهای اقتصادی مشخص و ذکر شده، از لیست محصولات صادراتی صنایع پتروشیمی محمد ارمغان فریمان حذف شده و هیچگونه ارتباطی با استاندارد این محصولات که مرجع صادرکننده قانونی آن کارگروه استاندارد می‌باشد و نه دفتر صادرات گمرک ندارد.

۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ۱۵:۴۴
تعداد بازدید : ۱,۷۸۵