بهای نفت بالای 113 دلار باقی ماند

بهای نفت بالای 113 دلار باقی ماند
ادامه بحران عراق سبب شد با وجود بهبود روابط ایران و غرب، بهای نفت خام برنت در بازارهای جهانی بالای 113 دلار باقی بماند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، با وجود بهبود روابط ایران و غرب، ادامه بحران داخلی در عراق و احتمال اختلال در عرضه نفت این کشور سبب شد بهای نفت خام برنت در معاملات روز سه شنبه (28 خرداد ماه) بالای سطح 113 دلار باقی بماند.

با ادامه درگیری ها برای باز پس گیری شهر بعقوبه از تروریست ها، شمار بسیاری از مردم عراق جان خود را از دست دادند. این درگیری ها همچنین بزرگترین پالایشگاه نفت عراق را به تعطیلی کشاند.

بهای هر بشکه نفت خام برنت با 51 سنت افزایش، در سطح 113 دلار و 45 سنت تثبیت شد. بهای هر بشکه نفت خام آمریکا نیز برای تحویل در ماه ژوئیه، 54 سنت کاهش یافت و به 106 دلار و 36 سنت برای هر بشکه رسید.

کارل لری، کارشناس مؤسسه آمریکایی اویل اوتلوکس گفت: روشن است که شاخص نفت خام برنت آسیب پذیری بیشتری در برابر بحران عراق دارد و شاخص نفت خام دبلیو تی آی آمریکا کمتر حساس است که از پیامدهای افزایش استقلال ایالات متحده از واردات نفت است.

انگلستان روز سه شنبه اعلام کرد که به زودی، سفارت خود را در ایران بازگشایی می کند که نشان دهنده تمایل غربی ها برای همکاری با ایران در مهار بحران عراق است.

نمایندگاه دولت های ایران و آمریکا نیز در دیدار خود در وین اتریش، گفت و گوهایی درباره بحران عراق داشتند و برای کاهش اختلاف های خود درباره برنامه اتمی جمهوری اسلامی تلاش کردند.
۲۸ خرداد ۱۳۹۳ ۱۰:۴۶
تعداد بازدید : ۱,۱۴۵