تالیف 2 کتاب جدید، توسط معاون وزیر نفت

تالیف 2 کتاب جدید، توسط معاون وزیر نفت
کتاب های "برزیل سرزمین فرصت های ناشناخته" و "شرکت های نفتی برتر و مدیریت منابع انسانی" تالیف دکتر منصور معظمی از سوی انتشارات موسسه مطالعات انرژی وابسته به وزارت نفت چاپ و منتشر شد
دکتر منصور معظمی، معاون برنامه ریزی تلفیقی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت در کتاب "برزیل سرزمین فرصت های ناشناخته" حاصل مطالعات علمی و تجارب سیاسی خود را در سمت سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل به رشته نگارش درآورده است.
این کتاب یکی از جدی ترین و منسجم ترین تلاش ها برای شناخت اقتصاد، سیاست و اجتماع کشور برزیل از منظر یافتن فرصت های تجاری برای ایران است. دکتر معظمی در مقدمه کتاب، مولفه های زیر را به عنوان دلایل انتخاب کشور برزیل به عنوان مطالعه ای سودمند برای ایران، برمی شمرد:
تلاش برزیل در سالیان اخیر برای ایجاد توازن میان رشد اقتصادی و برابری، بهره برداری برزیل از پتانسیل های روابط خارجی با قدرت های جهانی در عین تلاش برای موضع گیری مستقلانه در مقابل جریان های یک جانبه گرا و هژمونیک ایالات متحده آمریکا، موفقیت برزیل به عنوان کشوری چند ملیتی با تنوع گسترده قومی و مذهبی در گذار به دموکراسی و استقرار نهادهای مدنی بدون درگیر شدن در تعارضات اجتماعی و ...
کتاب "برزیل سرزمین فرصت های ناشناخته" با هدف فرصت سازی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در چهارچوب الگوی نو منطقه گرایی تعامل جهان جنوب- جنوب، اطلاعات و تحلیل های مفید و ارزشمند برآمده از تحلیل علمی و تجارب عملی نویسنده را برای مطالعات پژوهشگران و تصمیم گیران سیاستگذاری حوزه های مختلف فراهم آورد.
کتاب "شرکت های نفتی برتر و مدیریت منابع انسانی" اثر دیگری از انتشارات موسسه مطالعات انرژی است در 248 صفحه انتشار یافته است.
این کتاب به منظور آشناسازی مدیران و مسؤولان بخش های مختلف صنعت نفت کشور با فرآیندهای مربوط به مدیریت سرمایه انسانی در شرکت های نفتی مطرح دنیا و بهره مندی از بهترین تجربه ها در این زمینه به نگارش درآمده است.
مولفان کتاب از جمله دلایل موفقیت شرکت های نفتی پیشرو در جهان را توجه عمیق آنها به مدیریت انسانی و به روز کردن خود با استانداردهای جهانی در این حوزه عنوان کرده و تاکید دارند که شرکت های بزرگ نفتی در قرن 21 به سازمان های دانش محور تبدیل شده اند که سرمایه انسانی را مهم ترین دارایی استراتژیک خود در بالاترین نقطه زنجیره ارزشی تلقی می کنند.
کتاب "شرکت های نفتی برتر و مدیریت منابع انسانی" توسط دکتر منصور معظمی که در سوابق خود مسؤولیت‌هایی همچون مدیریت منابع انسانی پتروشیمی، معاونت منابع انسانی و پژوهش وزارت نفت و... را دارد و با همکاری دکتر محمد مهدی رشیدی و دکتر مهدی نریمانی گردآوری و تالیف شده است
۴ تیر ۱۳۹۳ ۱۱:۴۵
تعداد بازدید : ۱,۲۶۳