روزانه بیش از ۲۴۰۰ تن گوگرد در پالایشگاه خانگیران تولید می‌شود

روزانه بیش از ۲۴۰۰ تن گوگرد در پالایشگاه خانگیران تولید می‌شود
رئیس عملیات پالایش شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد نعمتی با بیان اینکه پالایشگاه خانگیران بزرگ‌ترین مجتمع تولید گوگرد کشور به شمار می‌رود گفت: این مجتمع گازی روزانه بیش از ۲۴۰۰ تن گوگرد را تولید می‌کند.
به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، محمد رضا نعمتی با اعلام این خبر اظهار کرد: خالص‌ترین گوگرد کشور با 99/99 درصد در پالایشگاه گاز خانگیران تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 635 هزار تن گوگرد در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد تولید شد که صادرات این محصول به بازارهای داخلی و خارجی انجام شده است.

نعمتی با بیان اینکه پالایشگاه خانگیران بزرگ‌ترین مجتمع تولید گوگرد کشور به شمار می‌رود تصریح کرد: این مجتمع گازی با دارابودن چهار واحد بازیافت گوگرد، روزانه توان تولید دو هزار و 400 تن گوگرد را دارا است.

وی تصریح کرد: کشورهای چین و هند همچنان به عنوان مشتریان عمده گوگرد پالایشگاه به شمار می‌روند.

رئیس عملیات پالایش شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از تولید بیش از 3 میلیارد متر مکعب گاز در سه ماهه نخست سال 93 در این شرکت خبرداد و گفت: در سه ماهه نخست امسال حدود سه میلیارد و 630 میلیون متر مکعب گاز پالایش و به خط انتقال، ارسال شده است.

نعمتی بیان کرد: همچنین در این مدت تولید گوگرد پالایشگاه خانگیران 134 هزارتن بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در سه ماهه نخست امسال، حدود 27 میلیون لیتر می‌عانات گازی شامل نفتا، گازوئیل و نفت سفید در این مجتمع گازی تولید شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: عملیات پالایش گاز با دشواری و صرف هزینه زیاد انجام می‌شود، شایسته است هموطنان با صرفه جویی و مدیریت مصرف انرژی، ما را در خدمت رسانی هرچه بیشتر یاری کنند.

۱۷ تیر ۱۳۹۳ ۰۹:۱۱
تعداد بازدید : ۱,۲۶۶