قیمت نفت به کمترین رقم در ۲ ماه گذشته رسید

قیمت نفت به کمترین رقم در ۲ ماه گذشته رسید
قیمت نفت در معاملات روز گذشته بازار جهانی ۲ دلار کاهش یافت و به ۱۰۶ دلار و ۶۶ سنت رسید که پایین ترین رقم در حدود ۲ ماه گذشته است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وال استریت ژورنال، در حالی که نشانه هایی از افزایش عرضه نفت سرمایه گذاران را متقاعد به از سرگیری فروش کرده است، قیمت نفت خام آمریکا روز جمعه به پایین ترین رقم در حدود 2 ماه گذشته رسید.
قیمت نفت خام سبک و شیرین آمریکا برای تحویل در ماه آگوست در بازار نیویورک، با 2 دلار و 10 سنت معادل 2 درصد کاهش به 100 دلار و 83 سنت رسید که پایین ترین قیمت نهایی از 12 می تاکنون بود. قیمت ها روز پنجشنبه پس از کاهش برای نهمین جلسه متوالی افزایش یافت، اما کاهش قیمت روز جمعه این افزایش ها را خنثی کرد. قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه آگوست نیز در بازار لندن با 2 دلار و یک سنت معادل 1.8 درصد کاهش به 106 دلار و 66 سنت رسید.
کاهش قیمت روز جمعه در بازار نیویورک، بزرگترین کاهش قیمت از 22 آوریل تاکنون بود.
در لیبی پس از آنکه معترضان به اعتصاب 4 ماهه خود پایان دادند، تولید در بزرگترین میدان نفتی این کشور از سر گرفته شد. به گفته تحلیلگران، میدان نفتی الشراره با ظرفیت تولید 340 هزار بشکه در روز می تواند میزان تولید نفت این کشور را به نزدیکی یک میلیون بشکه در روز برساند که 3 برابر حجم تولید فعلی است.
پیتر دونوان، تحلیلگر بازار نفت در نیویورک گفت: «همچنان نگرانی هایی در مورد فزونی عرضه وجود دارد...بازار به دلیل احتمال افزایش صدور نفت لیبی، به شدت افت کرده است.»
در آمریکا، آمارهای دولتی در روز پنجشنبه نشان داد که افزایش میزان نفت ذخیره شده کوشینگ اوکلاهاما، نقطه تحویل نفت صادراتی آمریکا، افزایش یافته است.
عوامل فنی دیگری نیز در بازار نفت تاثیرگذار بوده اند. به گفته باب یاوگر، تحلیلگر بازار نفت، در طول روز جمعه، حجم معاملات به زیر متوسط 100 روز گذشته رسید و این عامل موجب تسریع در کاهش قیمت شد.
۲۲ تیر ۱۳۹۳ ۰۹:۲۴
تعداد بازدید : ۱,۲۵۴