رئیس سازمان ملی استاندارد:

رئیس سازمان ملی استاندارد:
کیفیت بنزین وارداتی با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت کنترل می‌شود

براساس آخرین تصمیم‌گیریها مقرر شد سازمان ملی استاندارد به موازات وزارت نفت، نظارت بر کیفیت بنزین وارداتی را بر عهده داشته باشد، لذا این سازمان نظارتهای خود را با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت ادامه خواهد داد.

نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در گفتگو با خبرنگار شانا، در خصوص همکاری وزارت نفت با این سازمان برای کنترل کیفیت بنزین وارداتی با بیان مطلب بالا گفت: سازمان ملی استاندارد ایران در این خصوص اقدام به تجهیز آزمایشگاه کنترل کیفیت در اداره کل استان هرمزگان کرده که در حال راه‌اندازی است، لذا تا زمان بهره‌برداری کامل از این آزمایشگاه از امکانات مراکزی از جمله پژوهشگاه صنعت نفت استفاده خواهد کرد.

پیروزبخت با اشاره به اقدامات سازمان ملی استاندارد در ایجاد زیرساختهای لازم برای کنترل کیفیت بنزین وارداتی تصریح کرد: برای ایجاد زیرساختهای لازم و تامین منابع مالی و انسانی مورد نیاز برای تجهیز آزمایشگاهها حداقل به ٢٥٠ میلیارد ریال بودجه نیاز داریم.

وی ادامه داد: با احداث آزمایشگاههای کنترل کیفیت بنزین در هشت استان و تجهیز آزمایشگاه پژوهشگاه استاندارد به عنوان آزمایشگاه مرجع و همچنین بکارگیری بخش خصوصی به عنوان آزمایشگاههای همکار، سازمان استاندارد می‌تواند به عنوان بخش نظارتی در کنترل کیفیت بنزین وارداتی وظیفه خود را انجام دهد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران همچنین گفت: در حال حاضر تدوین استانداردهای ملی فرآورده‌های نفتی با مشارکت و حضور نمایندگان ذیربط وزارت نفت انجام شده است.

۲۳ تیر ۱۳۹۳ ۱۱:۳۵
تعداد بازدید : ۱,۳۹۰