"پدرام سلطانی" از اقبال بیشتری در انتخابات هیات رییسه اتاق ایران برخوردار است

"پدرام سلطانی" از اقبال بیشتری در انتخابات هیات رییسه اتاق ایران برخوردار است
نتایج نظرسنجی فراکسیون تشکل ها منتشر شد سلطانی و راسخ در صدر خاموشی در انتها
تجارت نیوز - نتایج نظر سنجی فراکسیون تشکل ها که در نشست انتخاباتی روز چهارشنبه صورت گرفت، نشان می دهد، "پدرام سلطانی"، "محمد مهدی راسخ" و "مجتبی خسروتاج" از اقبال بیشتری در انتخابات هیات رییسه اتاق ایران برخوردارند و نام "علینقی خاموشی" نیز در انتهای این فهرست جای گرفته است.

در این نظرسنجی که این فراکسیون در اختیار «تجارت نیوز» قرار داده است، شاخص هایی چون سوابق تحصیلی و حرفه ای، توانمندی های مدیریتی، توانمندی های مذاکره و دیپلماسی و روابط عمومی شانس کاندیداهای انتخابات 25 خرداد را نشان داده است.


بر اساس آنچه که در نتایج ان نظر سنجی آمده است، "محمود اسلامیان" جزو کسانی است که کمترین آرا را به خود اختصاص داده است و "محمد نهاوندیان"، "یحیی آل اسحاق" و "شاهرخ ظهیری" نیز پس از صدر نشینان این فهرست، رتبه قابل قبولی را برای خود دست و پا کرده اند. سیده فاطمه مقیمی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و عضو کمیته اجرایی فراکسیون تشکل ها اگرچه این خبر را تایید می کند اما او براین عقیده است که « نتایج این نظر سنجی نمی تواند قابل استناد باشد .»

 

مقیمی البته دلایلی هم برای «غیر قابل استناد» خواندن این نظر سنجی دارد:« روز چهارشنبه، تنها یک پنجم رای دهندگان انتخابات اتاق ایران در نشست انتخاباتی اتاق ایران حضور یافته بودند و البته نیمی از آنان فرم نظر سنجی راتکمیل کردند. بنابراین نتایج این نظرسنجی نباید موجب دلگرمی و یا دلسردی کاندیداها شود.»

 

مقیمی برنامه های ارائه شده از سو نامزدهای انتخابات را «شعاری» توصیف کرد و گفت که آنان باید به طور مشخص اعلام کنند که برای تقویت تشکل ها چه سازو کاری را در پیش خواهند گرفت. او در باره برگزاری این نشست گفت:«هدف نخست برگزاری این نشست، این بود که پیش از جلسه ی برگزاری انتخابات، فرصتی فراهم شود که نامزدهای انتخابات، اعضای هیات نمایندگان سراسر کشور و نمایندگان تشکل ها دست کم یکبار گردهم بیایند.»

 


او گفت که حساسیت بخش خصوصی بر عملکرد اتاق ایران به عنوان تشکل تشکل ها، به گرمای تنور انتخابات پیش رو افزوده است و از همین روست که تمایل اعضای هیات نمایندگان نیز برای نقش آفرینی موثر در این انتخابات بیشتر است.

 


مقیمی در ادامه با انتقاد از افزایش دامنه برخی رفتار های ناسالم در آستانه انتخابات به نامزدها توصیه کرد که « در عرصه رقابت به گونه ای ظاهر شوند که پس از فروکش کردن تب انتخابات، بتوانند چهار سال به دور از هر حب و بغضی در کنار یکدیگربنشینند و برای رفع مشکلات بخش خصوصی چاره اندیشی کنند.»

 

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، براین باور ست که اگر امروز عملکرد اتاق ایران بیش از سایر دوره ها در معرض نقد قرار می گیرد تنها به این دلیل است که عملکرد اتاق ایران در دوره ششم هیات نمایندگان نه به صورت کاملا شفاف در ترازوی محک فعالان اقتصادی قرار گرفت.مقیمی گفت که او نیز منتقد برخی تک روی ها در اتاق ایران است و ابراز امیدواری کرد که هیات رییسه جدید، خودمحوری ها را به حاشیه براند.

 

مقیمی درباره برخی شایعات پیرامون کناره گیری " محمد نهاوندیان " از نامزدی ریاست اتاق ایران گفت :« طبق صحبتی که با آقای نهاوندیان داشته ام ، او فعالانه در انتخابات شرکت خواهد کرد.»

 

۲۲ خرداد ۱۳۹۰ ۱۰:۳۴
تجارت نیوز |
تعداد بازدید : ۱,۷۸۱