خروج چهار شرکت زیرمجموعه گاز از شمول اصل 44

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به رویکرد دولت در حفظ شرکت‌های حاکمیتی، از خروج چهار شرکت زیرمجموعه گاز از شمول اصل 44 خبر داد.
جواد اوجی با تاکید بر اجرای اصل 44 قانون اساسی و اقدام های اساسی صورت گرفته در این زمینه گفت: شرکت های انتقال گاز، پالایش گاز پارس جنوبی، ذخیره سازی گاز و مهندسی و توسعه گاز در مالکیت 100درصدی شرکت ملی گاز ایران باقی خواهد ماند.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: بنابر مطالعات کارشناسی، در بخش پالایشگاه های گاز کشور به جز پالایشگاه های گاز پارس جنوبی که به طور کامل در مالکیت دولت باقی خواهند ماند، بقیه پالایشگاه ها به نسبت 20 درصد (شرکت ملی گاز) و 80 درصد (بخش خصوصی) واگذار خواهند شد.
جواد اوجی تاکید کرد: در واگذاری پالایشگاه های گاز به بخش خصوصی، سهم 20 درصدي شرکت ملی گاز ایران از فعالیت بازار محفوظ خواهد ماند.
وی درباره روند واگذاری شرکت های گاز استانی نیز گفت: چگونگی واگذاری شرکت های گاز استانی در مرحله بازنگری است و ظرف دو تا سه هفته آینده در باره آنها تصمیم گیری خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: رویکرد شرکت ملی گاز این است که در هر بخشی از صنعت گاز که تشخیص داده شود می توان فعالیت آن را خصوصی سازی کرد این مهم به طور حتم انجام شود.
۳ آبان ۱۳۸۹ ۰۲:۱۵
موج |
تعداد بازدید : ۱,۱۸۶