نظارت دقیق وزارت نفت بر کیفیت سوخت کشور

نظارت دقیق وزارت نفت بر کیفیت سوخت کشور
بنزین وارداتی با تایید آزمایشگاههای مرجع تخلیه می شود

وزارت نفت با هدف نظارت دقیق بر کیفیت سوخت کشور، مجوز تخلیه محموله های بنزین وارداتی را تنها پس از تایید آزمایشگاههای مرجع و انطباق مشخصات آن با استاندارد یورو ٤ صادر می کند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: هم اکنون واردات بنزین به این صورت است که گواهینامه کیفیت بنزین از سوی فروشنده آن صادر و توسط بازرس شخص ثالث مستقلی که از سوی امور بین الملل شرکت ملی نفت مشخص شده، در مبدا براساس استاندارد یورو ٤ آزمایش و نتیجه آن اعلام می شود.

شاهرخ خسروانی افزود: در صورتی که بنزین مورد نظر با مشخصات بنزین یورو ٤ همخوانی داشته باشد، مجوز ورود به کشور صادر می شود.

وی ادامه داد: بنزین وارد شده مجددا توسط آزمایشگاههای معتمد آزمایش و در صورت تائید، مجوز تخلیه صادر می شود.

خسروانی با تاکید بر این که وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش آماده همکاری با سایر مراجع آزمایشگاهی معتبر و قانونی در کشور است، تصریح کرد: سازمان استاندارد و یا هر سازمانی که از طریق قانون به ما معرفی شود، می تواند بنزین یا گواهینامه کیفیت آن را کنترل کند.

وی درباره ارزیابی کیفی بنزین وارداتی توسط مجموعه ای غیر از وزارت نفت، گفت: وزارت نفت آمادگی دارد با سازمانهایی که از سوی دولت معرفی می شوند، در این زمینه همکاری کند.

۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ۱۳:۱۷
تعداد بازدید : ۸۱۷