با هدف افزایش ظرفیت به ١٠,٥ میلیون متر مکعب

با هدف افزایش ظرفیت به ١٠,٥ میلیون متر مکعب
طرح توسعه پالایشگاه ایلام اجرا می شود

ظرفیت فرآورش شرکت پالایش گاز ایلام با اعتبار ١٦٠ میلیون دلار و با اجرای طرح توسعه این پالایشگاه به ١٠,٥ میلیون متر مکعب افزایش می یابد.

مسئول کمیته تخصصی سرمایه گذاری شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت روزانه پالایشگاه ایلام ٦,٥ میلیون متر مکعب است و با توجه به طرح توسعه این پالایشگاه، این میزان به ١٠.٥ میلیون متر مکعب افزایش می یابد.

اصغر سهیلی پور افزود: طرح توسعه شرکت پالایش گاز ایلام به ١٦٠ میلیون دلار اعتبار نیاز دارد و عملیات طراحی آن در حال انجام است.

مشاور عالی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه خوراک این پالایشگاه از مخزن تنگه بیجار تامین می شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مذاکراتی با شرکتهای سرمایه گذاری انجام شده تا بتوانیم هرچه زودتر این طرح را به نتیجه برسانیم.

به گزارش شانا، پالایشگاه گاز ایلام از جمله پالایشگاه‌های جوان کشور است که در ٢٥ کیلومتری شمالغرب شهرستان ایلام و ١٢ کیلومتری بخش چوار قرار دارد.

بر پایه این گزارش، پالایشگاه گاز ایلام در ٢ فاز طراحی شده و از ٦ میلیون و ٨٠٠ هزار متر مکعب گاز ترش که روزانه وارد آن می‌شود، پنج میلیون و ٨٠٠ هزار مترمکعب آن برای استانهای ایلام و کرمانشاه شیرین سازی و به خطوط انتقال گاز تزریق می‌شود.

بر همین اساس، تولید اتان این پالایشگاه با ظرفیت تولید روزانه ٣٧٠ هزار متر مکعب، پروپان با تولید روزانه بیش از یک هزار و ٣٠٠ متر مکعب و گوگرد نیز با ظرفیت تولید ٣٤٠ تن در روز، محصولات این پالایشگاه در فاز نخست است.
۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ۱۲:۳۰
شانا |
تعداد بازدید : ۷۴۷