مجتبی خسرو تاج، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت

مجتبی خسرو تاج، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت
آماده حمایت از بخش خصوصی هستیم
مجتبی خسرو تاج، قائم مقام وزیر صنعت در اولین همایش صدور کالا، خدمات فنی و مهندسی صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به کشور ترکمنستان اظهار کرد: امروز تمامی متولیان امر آماده حمایت و پشتیبانی از صادرات خدمات فنی و مهندسی به عنوان یک الزام هستند.

خسروتاج افزود: سیاستهای اقتصاد مقاومتی ایجاب می‌کند که با برنامه‌ریزی، تولید ملی شکل گرفته و بازارهای جدید پیش بینی شود.

وی ادامه داد: متاسفانه بخش بزرگی از ظرفیتهای رقابتی کشور از دست رفته و باید تلاش کنیم بازارهای جدیدی را برای مقصدهای صادراتی خود در تمام زمینه‌ها فراهم کنیم.

قائم مقام وزیر صنعت گفت: یکی از سیاستهای خروج از رکود تورمی بحث توسعه صادرات است که باید به سمت صادرات غیرنفتی با شتاب بیشتری حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: بنگاهها و شرکتهای کشورمان می‌توانند حضوری فعال در بازارهای بین‌المللی داشته باشند، در این مسیر وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند به عنوان یک پشتیبان در کنار فعالان بخش خصوصی نقش آفرین باشند.

قائم مقام وزیر صنعت با بیان این‌که باید موانع موجود در صادرات را مرتفع کنیم گفت: بازار ترکمنستان و نیز دیگر کشورهای همسایه دفترهای مناسبی برای صادرات غیرنفتی و نیز صدور خدمات فنی و مهندسی است.

وی تصریح کرد: باید محصولات صادراتی ایران از بالاترین کیفیت و استاندارد برخوردار باشد تا کالای ایرانی به عنوان یک برند جایگاه واقعی خود را در بازارهای بین‌المللی به دست آورد.

خسروتاج افزود: شرکتهای بخش خصوصی می‌توانند با مشارکت بانکها در قالب کنسرسیومهای قدرتمند حضوری فعال در کشور ترکمنستان داشته باشند.

وی با بیان این‌که پارسال ٨٥٠ میلیون دلار صادرات به کشور ترکمنستان داشته‌ایم گفت:اکنون محصولات متنوع ایرانی به کشور ترکمنستان صادر می‌شود و در صورتی که کالاها و تجهیزات مورد استفاده در صنعت نفت وارد بازار این کشورهای همسایه شود می‌توانیم با توجه به ظرفیتهای موجود حذف مراودات این کشور را افزایش دهیم.
۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ۱۴:۱۴
تعداد بازدید : ۱,۱۸۰