تشدید نظارت‌های استاندارد تخلفات معدود بازار قیر را متوقف می‌کند

تشدید نظارت‌های استاندارد تخلفات معدود بازار قیر را متوقف می‌کند
یک فعال صنعت قیر گفت: قیر ایران یکی از قیرهای خوبی است که در منطقه و جهان تولید می‌شود و اگر استاندارد کنترل بیشتری اعمال کند همین میزان کم سوء‌استفاده نیز متوقف می‌شود.

فرشید فلاح در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: خوشبختانه سازمان استاندارد در یکی دو سال اخیر نظارت بهتری روی تولیدکنندگان قیر اعمال می‌کند و به همین دلیل بخش عمده تخلفات متوقف شده است.

وی افزود: پیش از این بعضی افراد که مجوزهایی داشته‌اند و عملا قیر تولید نمی‌کرده‌اند، سهمیه‌هایی دریافت می‌کردند و تخلفاتی از جانب آنها اتفاق می‌افتاد.

نماینده کروس انرژی تصریح کرد: به دلیل اینکه تولیدکنندگان واقعی مشکلی ندارند و معمولا تخلف نمی‌کنند، دوست داریم کنترل‌های استاندارد افزایش بیابد.

وی ادامه داد: بعضی مشتری‌هایی که از خارج می‌آیند، قیر ارزان می‌خواهند و به کیفیت اهمیت نمی‌دهند. اما طبعا شرکت‌هایی که اسم و رسم دارند و مشتریان خاص خود را دارند با چنین مشتریانی کار نمی‌کنند و نام شرکت خود را لکه‌دار نمی‌کنند.

وی ادامه داد: اما بعضی از شرکت‌های کوچکتر قیر بی‌کیفیت و حاوی مواد قیر مجاز را به چنین مشتریانی می‌فروشند و قیر بدون کیفیت به هرحال به نام ایران صادر می‌شود.

فلاح ادامه داد: با این وجود قیرهایی که از بندرعباس صادر می‌شود و SGS و دیگر شرکت‌های بین‌المللی بر آن نظارت دقیقی دارند، کیفیت مطلوب را دارند.

وی تاکید کرد: تصور می‌کنم با توجه به آنچه مشتریان ما می گویند قیر ایران یکی از قیرهای خوبی است که در منطقه و جهان تولید می‌شود و اگر استاندارد کنترل بیشتری اعمال کند همین میزان کم سوء‌استفاده نیز متوقف می‌شود.

این فعال صنعت قیر اضافه کرد: قیر ایران با توجه به کیفیت مناسب و قیمت خوبی که دارد، می‌تواند بازار خوبی در جهان داشته باشد.

وی در خصوص مسائل مالی این شرکت اظهار داشت: ما از یکی از شرکای شرکت شکایت کردیم که در دادسرای مفاسد اقتصادی در حال رسیدگی است و به احتمال زیاد در روزهای اخیر رأی محکومیت آن صادر می‌شود.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم با کمک پلیس بین‌الملل متهمان پرونده را استرداد کنیم، پول شرکت و وام بانک بازگردانده خواهد شد.

نماینده کروس انرژی ادامه داد: البته بانک بابت مطالبات خود از شرکت وثائقی دارد و اگر تاکنون وثائق را به اجرا نگذاشته‌اند، به دلیل آن است که خیال آنها بابت استرداد مطالبات راحت است.

وی اظهار داشت: ظاهرا در دولت جدید قصد دارند تولید را حمایت کنند و کمک کنند واحدهای تولیدی موجود سر پا بماند که ما هم امیدواریم چنین اتفاقی رخ دهد.

فلاح با بیان اینکه هیچوقت تولیدکنندگانی که برای تولید هزینه کرده‌اند با آبروی خود بازی نمی‌کنند، گفت:‌ اگر نظارت روی شرکت‌های واسطه‌ای و دلال‌ها بیشتر شود، اتفاقاتی نظیر آنچه برای یکی از شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده قیر رخ داد، دیگر رخ نمی‌دهد. چرا که قطعا تخلفات از طرف خود شرکت نبوده و واسطه‌ها چنین کاری کردند تا آبروی یک شرکت بزرگ را بردند.

وی تاکید کرد: شرکت‌های تولیدی روی نام و برند خود زحمت کشیدند و طبعا خودشان را خراب نمی‌کنند. اما کسانی که مخزنی گوشه‌ای گذاشتند و به اسم تولیدکننده قیر فعالیت می‌کنند و یا در این بازار خرید و فروش می‌کنند، مرتکب چنین تخلفاتی می‌شوند و نام قیر ایران را خراب می‌کنند.

۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ۱۱:۲۴
فارس |
تعداد بازدید : ۸۰۶