واگذاری حدود ٨٠ دانش فنی توسط پژوهشگاه صنعت نفت

پژوهشگاه صنعت نفت تاکنون موفق به واگذاری حدود ٨٠ دانش فنی شده است که برخی از این واگذاریها به صورت لیسانس بوده و برخی دیگر به طور کامل به صاحبان سرمایه فروخته شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، رئیس پژوهشکده گاز پژوهشگاه صنعت نفت صبح امروز (سه شنبه ٢٨ مردادماه) در میزگرد تخصصی با موضوع "تبیین نقش پژوهشگاه در تعامل با شرکتهای پیمانکار عمومی در اجرای طرحهای بزرگ صنعت نفت"، از واگذاری حدود ٨٠ دانش فنی توسط پژوهشگاه خبر داد و گفت: پژوهشگاه مدلهای تحقیق و توسعه متعددی را برای پیاده سازی در صنعت آزمایش کرده است و به جایگاه علمی مطلوبی در این زمینه دست یافته است. 

ساسان صدرایی انتقال فناوری را در درون سازمان تحت عنوان مدل درونزا، مدل مناسبی برای انتقال فناوری عنوان کرد و افزود: اگرچه پیاده سازی این مدل، بسیار زمانبر است اما به واسطه آن، فناوری تا اعماق سازمان رسوخ می کند. 

وی به موفقیتهای پژوهشگاه صنعت نفت در ایجاد ارزش افزوده با به کارگیری پژوهش و فناوری اشاره کرد و گفت: فعالیتهای پژوهشی پژوهشگاه در پروژه ای از پتروشیمی خارک، به افزایش ٤٠ میلیون دلاری درآمد سالانه در این شرکت منجر شد. 

صدرایی همچنین اجرای پروژه ایزومیر را در طرح توسعه پالایشگاه اراک مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: با انجام چنین اقداماتی، در حال حاضر صاحب لیسانس واحدهای ایزومیر هستیم. 

گفتنی است:  میزگرد تخصصی "تبیین نقش پژوهشگاه در تعامل با شرکتهای پیمانکار عمومی در اجرای طرحهای بزرگ صنعت نفت"، با حضور محمدرضا مقدم وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری، حمیدرضا کاتوزیان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و جمعی از مدیران پژوهشگاه و نمایندگان پیمانکاران عمومی، صبح امروز (٢٨ مردادماه) در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد. 

۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ۱۵:۳۷
تعداد بازدید : ۱,۲۱۹