عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد
فروش نفت خام برای کشور مضر است / بازارهای غیر مولد را ریشه‌کن کنیم

مرتضی نبوی ظهر امروز در نخستین کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی در بوشهر اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصاد متکی بر دانش و فناوری، عدالت‌بنیان، درون‌زا، برون‌گرا، فرصت‌ساز و پیشرو برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی و عینیت بخشیدن به الگوی الهام بخش اقتصادی اسلام است.

وی اضافه کرد: در اقتصاد مقاومتی فرصت مناسب برای نقش‌آفرینی مردم و همه فعالان اقتصادی در جهاد مقدس اقتصادی فراهم می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی مجموعه‌ای از تدابیر مدیریت اقتصادی است که آسیب‌پذیری کشور را در مقابل خطرات متعدد تهدید کننده کشور کاهش می‌دهد.

نبوی با بیان اینکه اقتصاد متکی به نفت همیشه در نوسان خواهد بود، بیان کرد: در صورت متکی بودن اقتصاد کشور به درآمد نفتی با بالا و پایین شدن قیمت نفت اقتصاد کشور نیز متاثر می‌شود بدین ترتیب باید با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه کشور از متکی بودن اقتصاد کشور به نفت فاصله بگیریم.

وی ادامه داد: مردمی بودن اقتصاد، اقتصاد دانش‌بنیان همراه با کاهش وابستگی به نفت و عدالتی بودن اقتصاد از جمله مولفه‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

نبوی با بیان اینکه اقتصاد کشور از فروش نفت خام متضرر می‌شود، یادآور شد: فروش نفت خام و صادرات آن به خارج از کشور ضربه زیادی به اشغال‌زایی در کشور وارد می‌کند و در عوض وضعیت اشتغال در کشور دریافت کننده نفت از ایران را تا میزان 10 برابر افزایش می‌دهد.

وی در ارتباط با اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: خنثی‌کردن طرح‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی و همچنین دفع تهدیدات احتمالی از جمله اهدافی است که در اهداف اجرای اقتصاد مقاومتی گنجانده شده است.

عضو کمیته حل اختلاف سران قوا ابراز داشت: کشور ما در موضوع ذخایر گازی جایگاه اول و در موضوع ذخایر نفتی جایگاه چهارم کشور را دارا است و این دو از ظرفیت‌های بالقوه کشور برای توسعه و رشد اقتصادی هستند.

نبوی در ارتباط با ظرفیت‌های بالقوه کشور ادامه داد: برخورداری از ذخایر معدنی فراوان، جایگاه ممتاز ترانزیتی در کنار ظرفیت‌های گردشگری از ظرفیت‌های بالقوه کشور است که در صورت فراهم شدن زمینه‌های رشد و شکوفایی این صنایع می‌توانیم شاهد تحولی اساسی دراقتصاد کشور باشیم.

وی در ارتباط با مزیت‌های اجرای طرح اقتصاد مقاومتی گفت: در فضای کسب و کار در بدترین وضعیت قرار داریم از این رو باید ضمن تلاش برای بهبود وضعیت کسب و کار بازارهای غیر مولد را ریشه‌کن کنیم و بخش‌های تولیدی را رونق ببخشیم.

۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ۱۵:۴۸
تعداد بازدید : ۱,۱۲۱