دبیرکل اتاق بازرگانی تهران:

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران:
صادرات محصولات پتروشیمی به رومانی افزایش خواهد یافت

به دنبال گسترش روابط اقتصادی ایران و رومانی، صادرات محصولات پتروشیمی و مواد غذایی به این کشور در آینده افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، ابراهیم بهادرانی، دبیرکل اتاق بازرگانی تهران امروز ( دوشنبه ٢٤ شهریورماه) در حاشیه دیدار هیئت اقتصادی اتاق بازرگانی ایران و رومانی که در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان این که دو کشور از گذشته باهم دارای روابط اقتصادی بودند گفت: ایران در گذشته در مقابل صادرات نفت و مواد غذایی به رومانی کالا از این کشور وارد می‌کرد.

وی افزود: حجم روابط اقتصادی ایران و رومانی در دهه‌های گذشته به بالای یک میلیارد دلار رسیده است، درحالی که کل صادرات و واردات ما به میزان ٤٠ میلیارد دلار می‌رسید.

بهادرانی تصریح کرد: با این حال به دلیل تحریمهای اقتصادی روابط بانکی و اقتصادی ایران و رومانی رو به افول نهاد اما هیچگاه قطع نشد.

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد:با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، روابط اقتصادی ایران با دیگر کشورها از جمله رومانی در حال گسترش است، ما هم تلاش می‌کنیم تا روابط خود را با این کشور افزایش دهیم.

وی با اشاره به افزایش روابط اقتصادی ایران و رومانی افزود: در گذشته قطعات فولادی و صنعتی از رومانی وارد ایران شده و در عین حال محصولات پتروشیمی و مواد غذایی به این کشور صادر شده است که بنا داریم صادرات این محصولات را افزایش دهیم.

بهادرانی تصریح کرد: تحریمهای اقتصادی فرصتهای سرمایه گذاری خارجی را در ایران گرفته است، از این رو ما نیز روابط اقتصادی خود را با هر شرکت یا کشور خارجی که تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران داشته باشد گسترش خواهیم داد.

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران گفت: ما راه را برای تجار دو کشور هموار می‌کنیم تا بتوانیم روابط اقتصادی خود را تا رسیدن به سطح مطلوب گسترش دهیم.
۲۴ شهریور ۱۳۹۳ ۱۳:۱۰
تعداد بازدید : ۸۳۴