مدیرعامل بورس کالا اعلام کرد:

مدیرعامل بورس کالا اعلام کرد:
معامله قیر استاندارد در بورس کالای ایران

تخلفهای صورت گرفته در معامله قیر خارج از بورس کالای ایران بوده و تمام معامله‌ها براساس استاندارد انجام می‌شود.

حسین پناهیان، مدیرعامل بورس کالای ایران امروز ( دوشنبه، ٢٤ شهریورماه) در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: نظارت بر نحوه معاملات و رعایت استاندارد از ارکان معامله در بورس کالاست و هرکالایی که در این بورس مورد معامله قرار می‌گیرد دارای استانداردهای ملی است.

وی افزود: معامله‌های انجام شده در بورس کالا تابع قوانین و دستورالعملهای ویژه‌ای است و خبرهای منتشر شده در مورد برخی تخلفها در مورد عرضه و صادرات قیرهای غیر استاندارد از کانال بورس کالا نادرست است.

پناهیان با تاکید بر این که معامله‌های غیراستاندارد خارج از کانال بورس کالا انجام شده است، تصریح کرد: شفافیت و نظارت کامل بر تمام معامله‌ها در بورس کالا وجود دارد.

عرضه قیر توسط شرکتهای تولیدکننده بطور منظم در بورس کالا در حال انجام است بطوریکه امروز نیز طبق برنامه قرار است در گروه قیر در صورت تقاضا، حدود ٣٦ هزار تن انواع قیر شرکت نفت جی و ١١ هزار تن انواع قیر شرکت نفت پاسارگاد روی تابلوی عرضه برود؛ ضمن این که چهار هزار تن انواع قیر شرکت ایزوگام تبریز، هفت هزار تن قیر ٨٥١٠٠ شرکت پالایش نفت تبریز، ٣٠٠ تن قیر ٨٥١٠٠ شرکت پالایش و انرژی شمالغرب آرکا و ٥٠٠ تن قیر ٦٠٧٠ شرکت مهر پارسیان راهی تالار معاملات می‌شود.
۲۵ شهریور ۱۳۹۳ ۱۰:۱۸
تعداد بازدید : ۸۴۰