ایران تا ۶۰ سال نفت و ۲ قرن گاز دارد

ایران تا ۶۰ سال نفت و ۲ قرن گاز دارد
معاون امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: ایران با ذخایر کنونی، تا ۶۰ سال آینده نفت و تا ۲۰۰ سال دیگر گاز خواهد داشت.
سلیمانی با اظهار این که در ابتدای انقلاب عنوان می‌شد که نفت ایران تا 20 سال آینده به پایان خواهد رسید گفت: اگر از امروز به بعد به ذخایر نفت و گاز ایران، رقمی افزوده نشود، کشور تا 60 سال آینده نفت و تا 200 سال دیگر گاز خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه تمرکز اکتشاف بیشتر در خلیج فارس، دریای عمان و زاگرس است گفت: البته عملیات اکتشاف در کل کشور هم از نظر ذخایر متعارف و هم غیرمتعارف انجام خواهد شد اما این اقدامات بر اساس اولویتهای مشخص شده است.

وی توضیح داد: کل کشور ایران به 7 اولویت اکتشافی تقسیم شده است که تنها اولویت های یک تا سه مجوز انجام عملیات اکتشاف دارند. همچنین مناطق آتشفشانی که جزو دوره های سوم وچهارم زمین‌شناسی می‌شوند جزو اولویت 7 محسوب می‌شوند که به دلیل بالا بودن هزینه‌های عملیات اکتشاف و ریسک زیاد تنها مورد مطالعه قرار می‌گیرند.

معاون امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه اکتشاف قلب تپنده صنعت نفت است گفت: عملیات اکتشاف هر روز نسبت به دیروز سخت تر می‌شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه استخراج ذخایر غیرمتعارف نفت و گاز منوط به افزایش قیمت نفت و گاز  خواهد بود گفت: هم اکنون هزینه‌ تولید یک بشکه نفت از ذخایر غیر متعارف 50 دلار است.

۱ مهر ۱۳۹۳ ۱۶:۴۳
خبرگزاری تسنیم |
تعداد بازدید : ۱,۲۵۸