پتروشیمی‌ها به فکر منافع ملی باشند/ برای افزایش کیفیت تولید به زور هم متوسل می‌شویم

پتروشیمی‌ها به فکر منافع ملی باشند/ برای افزایش کیفیت تولید به زور هم متوسل می‌شویم
عباس شعری مقدم در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست در جمع فعالان بخش خصوصی گفت: زمانی تمامی شرکت هایی که امروز در دست بخش های غیردولتی هستند، زیر نظر شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود و برای ما هم فقط منافع ملی مطرح بود، اما برای بخش خصوصی چیزی که مطرح است، سود است.

وی افزود: مثل جوجه هایی که دهانشان مرتب برای غذا باز است، سرمایه گذاران و سهامداران شرکت ها مرتب دهانشان باز است تا سود بهشان پرداخت شود، یک روز هم سود کم شود؛ در بورس اتفاقاتی می افتد و می گویند وا ویلا شده است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه وظیفه حاکمیتی ما این است که به بحث کیفیت در تولید توجه کنیم، گفت: اعضای هیئت مدیره شرکت ها از دو طرف تحت فشارند یکی از طرف ما که می گوییم منافع ملی را رعایت کنید و افزایش کیفیت را بهشان گوشزد می کنیم و یکی از طرف سهامدارانشان که سود بیشتر می خواهند. ما سعی می کنیم در صحبت هایمان به آنها بگوییم کمتر به سهامدارانشان توجه کنند و بیشتر به منافع ملی توجه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطرنشان کرد: ما از شرکت های پتروشیمی می خواهیم که به فکر سود پایدار باشند و افزایش کیفیت محصولاتشان را مد نظر قرار دهند. سعی می کنیم این نظارت بدون به کار بردن زور باشد اما اگر با صحبت به جایی نرسیدیم و لازم شد زور هم به کار می بریم.

۵ مهر ۱۳۹۳ ۰۹:۲۱
تعداد بازدید : ۱,۱۹۰