مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی:

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی:
صادرات مستقیم محصولات پتروشیمی به اروپا در برنامه قرار گرفت
مهدی شریفی نیک نفس در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت بازرگانی پتروشیمی 25 سال پیش تأسیس شد و اکنون بعد از شرکت ملی نفت ایران، دومین صادرکننده بزرگ کشور است.

وی افزود: در حال حاضر 10 دفتر و شرکت در مناطق مختلف دنیا داریم که به صورت مستقیم کار می کنند و 15 شرکت نیز به صورت غیر مستقیم با شرکت بازرگانی پتروشیمی در ارتباط‌اند و در مجموع به 30 کشور جهان صادرات داریم.

شریفی نیک نفس با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به 35 درصد صادرات محصولات پتروشیمی کشور از طریق شرکت بازرگانی پتروشیمی بوده، گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه امیدواریم افق تحریم ها کمرنگ شود و فعالیت های صادراتی مان به صورت روتین انجام شود، مراجعاتی از شرکت های بزرگ اروپایی و شرکت های ژاپنی و کسانی که ارتباطاتشان به واسطه تحریم ها با ما قطع شده بود، داریم که خواهان وارد کردن محصولات پتروشیمی از ایران هستند.

وی ادامه داد: در توافق نامه ژنو، اسم شرکت بازرگانی پتروشیمی با برند PCC از لیست تحریم ها حذف شده و در مجموع شرایط بهتری در صادرات داریم به طوری که امیدواریم با حل شدن مسائل بانکی و مسائل حمل ونقلی، به زودی بتوانیم به صورت مستقیم صادرات به اروپا را آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی تصریح کرد: این انجام صادرات مستقیم و قراردادهای بلند مدتی با شرکت های بزرگ دنیا با برند PCC منعقد می کنیم این امکان را به ما می دهد که قراردادهای تأمین منابع مالی و فاینانس را دوباره به اجرا درآوریم و برای سرمایه گذاری و تقویت سرمایه گذاری در پروژه هایی که در صنعت پتروشیمی نیاز به فاینانس و نیاز مالی دارند، ورود کنیم.

وی افزود: سال گذشته نزدیک به 1.4 میلیون تن پلی اتیلن از ایران به چین صادر شده که 33 درصد از این صادرات از کانال PCC بوده است.

این فعال بخش تجارت صنعت پتروشیمی با بیان اینکه مذاکرات با خریداران آسان تر از گذشته شده و با ترس کمتری برای خرید از ایران حضور پیدا می‌کنند، اذعان داشت: تیمی از سوی شرکت بازرگانی پتروشیمی فعال شده تا در این چند روز برگزاری نمایشگاه، با تیم‌های مختلف خارجی به صورت مستقیم مذاکراتی را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: از چهارم تا هفتم اکتبر، کنفرانس بین المللی EPCA در وین اتریش برگزار می شود که شرکت بازرگانی پتروشیمی نیز در جمع بزرگان پتروشیمی در این کنفرانس حاضر خواهد شد که ارتباط مستقیمی که در حاشیه این کنفرانس بین المللی با شرکت های بزرگ پتروشیمی دنیا خواهیم داشت، بسیار موثر خواهد بود.

شریفی نیک نفس در پاسخ به اینکه بازرگانی پتروشیمی چه نقشی در عرضه ارز حاصل از فروش محصولات پتروشیمی دارد، گفت: بازرگانی پتروشیمی هیچ نقشی در عرضه ارز حاصل از فروش ندارد، این خود مجتمع های پتروشیمی هستند که ارزهای حاصل از فروش را مدیریت می‌کنند.

وی افزود: در برخی مجتمع‌های پتروشیمی هم اکنون به صورت سهامداری حضور داریم ولی به صورت کنترلی نیست؛ چرا که کار اصلی ما کار بازرگانی است.

۶ مهر ۱۳۹۳ ۰۹:۵۸
خبرگزاری تسنیم |
تعداد بازدید : ۲,۶۹۴