مدیرعامل پتروشیمی غدیر:

مدیرعامل پتروشیمی غدیر:
سهام غدیر اوایل آذر در بورس عرضه می شود/توقف زنجیره تولید در PVC‌ در شأن ما نیست
مسعود سعیدی طاهری در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کشور 4 مجتمع بزرگ پتروشیمی تولیدکننده PVC داریم که پتروشیمی غدیر یکی از این مجتمع های تولید کننده PVC است.

وی افزود: در پتروشیمی غدیر از ابتدای راه اندازی در سال 88 تا امروز صرف نظر از برخی فراز و نشیب هایی که داشتیم، هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی به گونه ای عمل شده که PVC ما جایگاه داخلی و خارجی خودش را پیدا کرده است.

مدیرعامل پتروشیمی غدیر با بیان اینکه در حال حاضر با صد در صد ظرفیت اسمی؛ تولید می کنیم، گفت: 30 درصد از محصولات تولیدی پتروشیمی غدیر به خارج از کشور صادر می شود که عمده ترین مشتریان ما کشورهای آسیای میانه (CIS)،  ترکیه ، افغانستان، پاکستان و عراق
 هستند.

سعیدی غدیری در خصوص فضای بعد از توافق ژنو گفت: یک بهبوبدی از نظر فضای روانی در داخل به وجود آمده و در صدور بخش نامه ها و در کارهای مربوط به ارائه محصولات و صادرات، فضا تلطیف شده است.

مدیرعامل پتروشیمی غدیر در پاسخ به اینکه چرا نتایج توافق ژنو به میزان انتظار صنعت نبود، اذعان داشت: شاید انتظار ما زیاد بوده، البته روزنه هایی باز شده اما پتروشیمی تشنه تر از آن است و بیش از این نیاز به حل مشکلات داخلی و خارجی این صنعتی داریم که برگ برنده کشور است.

وی افزود: البته پتروشیمی ایران در همه محصولاتش به گونه ای قابل رقابت است که در اوج تحریم ها نیز کشورهای مختلف نتوانستند از آن چشم پوشی کنند.

سعیدی طاهری با بیان اینکه بازار PVC‌ یکی از بازار های خوب کشور است، گفت: امروزه هم تولیدکننده ها و هم مصرف کننده ها دارند به دانش چگونگی استفاده از PVC می رسند، اما تولید PVC به تنهایی به عنوان محصول نهایی در شأن صنعت پتروشیمی ما نیست و باید زنجیره های بعدی صنعت PVC را فعال کنیم.

وی ادامه داد: PVC یکی از زنجیره های 3000 گانه صنعت پتروشیمی در دنیاست که 70 تا 80 محصول بعد از آن می توان در این زنجیره تولید کرد.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: برای توسعه این صنعت، چه در بخش دولتی و چه شبه دولتی و چه بخش های خصوصی، نباید یک دفعه قوانین و مقررات کمرشکن تصویب شود و باید بازار را آرام نگه داشت.

سعیدی طاهری با بیان اینکه ظرفیت تولید PVC‌در کشور ما 700 هزار تن در سال است، اذعان داشت: هم اکنون میزان تقاضا در داخل کشور 350 هزار تن در سال است و میزان تولید حدود 400 تا 420 هزار تن در سال است که از این مقدار، 120 هزار تن در پتروشیمی غدیر تولید می شود.

مدیرعامل پتروشیمی غدیر با بیان اینکه سهام این مجتمع پتروشیمی در آستانه ورود به بورس است، گفت: سهام پتروشیمی غدیر اواسط آبان ماه یا اوایل آذر در بورس عرضه خواهد شد.

۷ مهر ۱۳۹۳ ۰۸:۴۹
خبرگزاری تسنیم |
تعداد بازدید : ۱,۳۰۳