مخالفت دولت با واگذاری بالادستی نفت به بخش خصوصی/ احداث ۲۰۰ جایگاه سی‌ان‌جی در تهران

مخالفت دولت با واگذاری بالادستی نفت به بخش خصوصی/ احداث ۲۰۰ جایگاه سی‌ان‌جی در تهران
وزیر نفت از مخالفت دولت با گشودن درهای بخش بالادستی نفت بر روی بخش خصوصی خبر داد و در مورد حل مشکل جایگاه های سی ان جی در تهران گفت: با شهرداری تهران تفاهم شده ۲۰۰ جایگاه تک‌پمپه در کنار خیابان‌ها ایجاد شود.
بیژن نامدار زنگنه در نشست با اعضای اتاق بازرگانی ایران گفت: از اوایل سال آینده نیروگاه‌ها نیازی به گازوئیل  و مازوت نخواهند داشت و سوخت مایع تنها در حمل و نقل استفاده خواهد شد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه قطعا به سرمایه‌گذاری در بخش نفت نیاز است بیان کرد: بالادست انحصاری است و دولت نمی‌خواهد آن را باز کند که بنده به عنوان وزیر نفت از این تصمیم حمایت می‌کنم زیرا باز شدن آن ورود بخش خصوصی واقعی را در پی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: وزارت رفاه و دفاع پایشگاه دارند اما وزارت نفت پالایشگاه ندارد که این موضوع مشکل کار است که تلاش می‌شود پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شود؛ چیزی که در 8 سال گذشته تنها استخوان آن مانده است. 

زنگنه یادآور شد: در اوایل کار 480 هزار بشکه میعانات وجود داشت که برای 8 پالایشگاه تقسیم شد تا بخش خصوصی پای کار بیاید. ورود شرکت‌ها دارای شرایط خاص و ضوابطی است که این موضوع فضای رقابتی برای حضور بخش خصوصی واقعی ایجاد خواهد کرد. 

وزیر نفت دولت یازدهم با بیان اینکه هنر در مدیریت دولتی تبدیل کیفیت به کمیت بوده است، تاکید کرد: اگر حمایت زیاد انجام گیرد کیفیت کاهش خواهد یافت که این موضوع را می‌توانیم در تولید پیکان مشاهده کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: کارهایی در وزارت نفت انجام شده تا مشکلات پیش رو رفع شود تا صادرات با توان بیشتری انجام شود. 

این عضو هیئت دولت خاطرنشان کرد: در شهرهای بزرگ برای مصرف سی‌‌ان‌جی صف‌های طولانی ایجاد می‌شود که این موضوع به دلیل غیرعادی و دستوری بودن قیمت‌ها بوده و این مسئله در کاهش تعداد جایگاه‌ها دامن زده است.

وزیر نفت از تفاهم با شهرداری در رابطه با ایجاد جایگاه‌های تک‌پمپه خبر داد و گفت: با شهرداری تهران تفاهم شده 200 جایگاه تک‌پمپه در کنار خیابان‌ها ایجاد شود که تمام این مسائل ناشی از عدم قیمت عادی است. 

وی در پایان تاکید کرد: سیاست‌ها برپایه تقویت بخش خصوصی و تولید داخلی بنا شده و پیگیر بخشنامه‌های صادر شده هستیم.

۷ مهر ۱۳۹۳ ۱۱:۳۵
خبرگزاری تسنیم |
تعداد بازدید : ۱,۲۱۷