معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش خبر داد:

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش خبر داد:
سال آینده گاز جایگزین مازوت و نفت گاز نیروگاهی می شود
  • معاون وزیر نفت از حذف تدریجی ارسال مازوت و نفت گاز به نیروگاههای کشور و جایگزینی گاز با این فرآوردهها تا سال آینده خبر داد.
  • به گزارش خبرنگار شانا، عباس کاظمی گفت: برنامه حذف مازوت و نفت گاز از نیروگاهها شروع شده و در سال آینده بطور قطع ارسال این فرآورده به نیروگاهها حذف یا به کمترین میزان ممکن کاهش خواهد یافت.

    وی با بیان این که در سال آینده نسبت به سال ٩٢، تولید و توزیع گاز از بخش بالادستی روزانه ٢٠٠ میلیون متر مکعب افزایش خواهد داشت، افزود: بخش عمده این گاز در نیروگاهها به مصرف خواهد رسید.

    مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به ماده ٢٥ قانون اصلاح مصرف انرژی گفت: بر اساس این قانون پالایشگاهها موظف شدند تولید مازوت خود را تا برنامه چشم انداز به زیر ١٠ درصد کاهش دهند؛ بر همین اساس شرکتها باید حداقل سالی دو درصد از تولید مازوت خود بکاهند تا بتوانند در سال مورد نظر به برنامه تکلیف شده دست یابند.

    کاظمی با اشاره به این که در حال حاضر پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند تنها پالایشگاهی است که تولید مازوت را به زیر ١٠ درصد کاهش داده است، اظهار امیدواری کرد که سایر پالایشگاه ها نیز هر چه سریعتر تولید این فرآورده را کاهش دهند، زیرا با توجه به توسعه طرحهای افزایش ظرفیت تولید گاز، مازوت مشتری خود را نه تنها در کشور بلکه در خلیج فارس نیز از دست خواهد داد.

    معاون وزیر نفت با تاکید بر این که برنامه ما حذف کامل مازوت از تولید پالایشگاهی و تجهیز کامل نیروگاهها به گاز است، تصریح کرد: این برنامه به شدت در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی پیگیری می شود.

۱۴ مهر ۱۳۹۳ ۱۵:۰۲
تعداد بازدید : ۱,۳۳۶