بنابر بر گزارش شرکت ایتالیایی انی و در سال ٢٠١٣

بنابر بر گزارش شرکت ایتالیایی انی و در سال ٢٠١٣
ایران، دومین صادرکننده بزرگ گاز در جهان بود
  • شرکت انی ایتالیا در گزارشی ایران را پس از روسیه، دومین صادرکننده بزرگ گاز جهان در سال ٢٠١٣ خواند.
  • به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از مسکو، شرکت انی ایتالیا در گزارشی در روز دوشنبه (١٤ مهرماه) اعلام کرد: روسیه نخستین صادرکننده بزرگ گاز در میان صادرکنندگان گاز در سال ٢٠١٣ بوده است و در این سال ٢٠٦,٥٣ میلیارد مترمکعب گاز به خارج صادر کرده است.

    بنا بر اعلام شرکت انی، روسیه پارسال با تولید ٦٥٧,٦٦ میلیارد مترمکعب گاز، دومین تولیدکننده بزرگ گاز بوده است؛ این مقدار تولید ١٩.٢ درصد از کل تولید جهانی گاز را به خود اختصاص می دهد.

    شرکت انی اعلام کرد: ایران با صادرات ١٢٨,٠٨ میلیارد مترمکعب گاز، دومین صادرکننده بزرگ گاز بوده است و نروژ نیز با صادرات ١٠٣.٧٧ میلیارد مترمکعب گاز، در رده سومین صادرکننده بزرگ گاز در سال ٢٠١٣ قرار داشت.

    آمریکا نیز در سال ٢٠١٣ میلادی با تولید ٦٧٣,٥١ میلیارد مترمکعب گاز، نخستین و بزرگترین تولیدکننده گاز بود.

    شرکت انی گزارش داد: روسیه با داشتن ٤٩,٥٤١ تریلیون مترمکعب گاز، نخستین دارنده ذخایز بزرگ گاز جهان بوده و ٢٤.٤ درصد از کل ذخایر گاز جهان را به خود اختصاص داده است.

    ایران و قطر نیز به ترتیب با داشتن ٣٣,٩٤٨ تریلیون مترمکعب و ٢٤.٩٣٦ تریلیون مترمکعب ذخایر گازی، در رده های دوم و سوم بزرگترین دارندگان ذخایر گازی جهان قرار گرفتند.

    همچنین روسیه با تولید روزانه ١٠,٨٧٧ میلیون بشکه نفت، در رده دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان قرار گرفت و عربستان با تولید روزانه ١١.٥٦٦ میلیون بشکه نفت، نخستین تولیدکننده بزرگ نفت جهان در سال ٢٠١٣ بوده است.

    از نظر ذخایر نفتی نیز روسیه با داشتن ٤,٨ درصد از ذخایر نفتی جهان در رده هشتم، ونزوئلا با ١٨.٠ درصد در رده نخست، عربستان با ١٦.٢ درصد در رده دوم و کانادا با ١٠.٤ درصد در رده سوم بزرگترین دارندگان ذخایر نفتی جهان قرار داشتند.

۱۵ مهر ۱۳۹۳ ۱۰:۲۱
تعداد بازدید : ۸۰۴