استقبال بخش خصوصی از خرید نفت

استقبال بخش خصوصی از خرید نفت
مذاکره با متقاضیان خرید نفت خام و فرآورده های نفتی ادامه دارد
  • مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از آغاز مذاکره با برخی از متقاضیان خرید نفت خام و فرآورده های نفتی در داخل کشور خبر داد و گفت: استقبال برای خرید نفت خام و فرآورده های نفتی خیلی خوب بوده است.
  • سید محسن قمصری در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که هرشخصی هم اکنون خریدار نفت است و یا فکر می کند می تواند نفت را خریداری کند، می تواند مستقیم با تلفنهایی که از سوی امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران اعلام شده با این بخش تماس بگیرند، تصریح کرد: در دوره های گذشته وجود واسطه ها سبب ایجاد مشکل برای شرکتهای متقاضی خرید نفت ایران می شد.

    وی افزود: هم اکنون روزانه دهها تماس با بخش امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گرفته و تقاضاهای مختلفی داده می شود. همکاران ما در این بخش به آنها توضیحاتی ارائه می دهند، برخی از این افراد به دنبال رفع موانع و مشکلات و برخی مشتریان نیز در حال مذاکره هستند.

    قمصری درباره روند فروش نفت خام و فرآورده های نفتی به متقاضیان پس از گذشت سه ماه از برقراری ارتباطهای مستقیم و تلفنی میان فروشنده و خریدار اظهار کرد: این اقدام بسیار خوب است و افرادی که  نگران بودند، نمی توانند به طور مستقیم با امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در تماس باشند هم اکنون براحتی با این واحد در تماس هستند و کارهای خود را انجام می شود.

    خریداران نفت به فروشندگان اصلی نزدیک شدند

    مدیر اموربین الملل شرکت ملی نفت ایران این بحث را متفاوت با بورس انرژی دانست و یادآور شد: این مهم سبب می شود امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران به عنوان فروشنده اصلی با خریداران در ارتباط باشد، در واقع یک نوع ابزار مستقیم میان خریدار و فروشنده برقرار است.

    وی با اشاره به این که متاسفانه در بازار دلالها و واسطه هایی حضور داشتند که برای خریداران مشکل ایجاد می کردند، تصریح کرد: برخلاف سیاست امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران که هیچگاه مشتری را معطل نکرده است، برخی از دلالها به بهانه های مختلف برای خریداران مشکل ایجاد می کردند یا آنها را معطل می کردند.

    به گفته قمصری، هم اکنون مشتری ارتباط مستقیمی با امور بین الملل دارد.

    مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران درباره این که آیا متقاضیان خارجی هم می توانند برای خرید نفت خام و فرآوردههای نفتی از این طریق اقدام کنند، افزود: این موضوع تنهابرای مشتریان داخلی است و خارجیها بصورت مداوم با دفاتر ما در خارج از کشور در ارتباط هستند.

     حدود سه ماه گذشته (٣١ خرداد امسال) شرایط فروش نفت خام و فرآورده های نفتی از سوی امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران اعلام شد که بر اساس آن شماره تلفنهای ٦١٦٢٢٢١١ و ٦١٦٢٢٢١٢ برای تماس مستقیم با امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در نظر گرفته شد.

     

۱۵ مهر ۱۳۹۳ ۱۲:۰۰
شانا |
تعداد بازدید : ۱,۱۱۰