بعنوان یکی از اهداف برنامه ششم توسعه تبیین شد:

بعنوان یکی از اهداف برنامه ششم توسعه تبیین شد:
ارتقای محصولات پالایشگاههای کشور براساس استانداردهای روز دنیا
  • محصولات پالایشگاههای نفت کشور براساس اهداف تعیین شده در برنامه ششم توسعه کشور به استانداردهای روز دنیا ارتقا خواهد یافت.
  • مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: شرکت ملی پالایش و پخش از پالایشگاه های کشور خواسته تا برای افزایش استاندارد محصولات تولیدی به حد استانداردهای بین المللی، برنامه سه سال آیندشان را ارائه دهند.

    شهاب الدین متاجی با بیان این که بهینه سازی محصولات یک اقدام مستمر است، افزود: همزمان با پیشرفت تکنولوژی، نیازهای بشر نیز افزایش می یابد که باید با بهبود مستمر محصولات، این نیازها را پاسخ داد.

    وی با بیان این که شفاف شدن روابط پالایشگاههای خصوصی با شرکت ملی پالایش و پخش در این اواخر، امکان ایجاد بهبود مستمر محصولات تولیدی افزایش خواهد داد، گفت: یکی از اهداف برنامه ششم توسعه، رسیدن فرآورده های نفتی به آخرین استانداردهای روز دنیا است که این شرکت بطور جدی پیگیر آن است.

    متاجی با بیان این که تا پایان برنامه ششم توسعه کل محصولات پالایشگاه های کشور به استانداردهای روز جهان ارتقا خواهد یافت، ادامه داد: تاکنون بخش بزرگی از این کار انجام شده است.

    کاهش گوگرد نفت کوره پالایشگاهی  

    مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی همچنین از کاهش گوگرد نفت کوره تولیدی پالایشگاهها بعنوان یکی دیگر از اهداف برنامه ششم توسعه نام برد و گفت: بهبود کیفیت محصولات از این طریق نیز در دست انجام است.

    متاجی با اشاره به این که کاهش گوگرد محصولات به دو دلیل مهم است، اظهار کرد: در مناطقی که امکان استفاده از سوخت گاز وجود ندارد و باید سوخت مایع جایگزین آن شود، این سوخت با کمترین آلودگی به دست مردم می رسد .

    وی ادامه داد: صادرات نفت کوره کم گوگرد آسان تر و به صرفه تر است؛ بنابراین کاهش گوگرد این محصول از جمله اهداف و اقدامهای تعیین شده در برنامه ششم توسعه محسوب می شود.

۲۲ مهر ۱۳۹۳ ۱۰:۳۰
شانا |
تعداد بازدید : ۷۶۴