صادرات نفتای سنگین ایران برای اولین بار توسط بخش خصوصی

صادرات نفتای سنگین ایران برای اولین بار توسط بخش خصوصی
مدیرعامل پالایشگاه لاوان گفت: پالایشگاه نفت لاوان با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی وارد مذاکره شد و مجوز صادرات نفتای سنگین را گرفت و ما توانستیم برای اولین بار در کل کشور صادرات نفتای سنگین توسط بخش خصوصی را انجام دهیم
محمدعلی دادور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ، اظهار داشت: پالایشگاه نفت لاوان با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی وارد مذاکره شد و مجوز صادرات نفتای سنگین را گرفت.

وی افزود: کاظمی معاون وزیر هم از این کار استقبال کردند و ما توانستیم برای اولین بار در کل کشور صادرات نفتای سنگین توسط بخش خصوصی را انجام دهیم.

مدیرعامل پالایشگاه لاوان با بیان اینکه نفتا خوراک پتروشیمی‌ها و واحدهای بنزین‌سازی است، اضافه کرد: قبلا این محصول توسط وزارت نفت صادر می‌شد اما الان در بورس انرژی نفتای صادراتی لاوان برای صادرات فروخته می شود.

وی ادامه داد: ما موافقت پالایش و پخش را برای صادرات نفتا از هر روشی که لازم بدانیم گرفتیم و هیأت مدیره لاوان درباره انتخاب شیوه صادرات از طریق بورس انرژی تصمیم‌گیری کرد.

دادور اظهار اشت: طرح دیگری را به پالایش و پخش ارائه کردیم که بر اساس آن محصولات میانی صنعت پالایش مانند نفتای مازاد را به فرآورده‌های با ارزش افزوده بیشتر از جمله محصولات پتروشیمی و محصولات آروماتیک تبدیل کنیم
۲۲ مهر ۱۳۹۳ ۱۱:۰۵
فارس |
تعداد بازدید : ۹۴۶