قیمت محصولات پتروشیمی شهید تندگویان کاهش یافت

قیمت محصولات پتروشیمی شهید تندگویان کاهش یافت
مدیرفروش پتروشیمی شهید تندگویان از کاهش قیمت محصولات این مجتمع به دلیل همخوانی با قیمت محصولات وارداتی خبر داد.
  • به گزارش شانا، علی اکبری گفت: با توجه به پیگیریهای انجام شده برای تغییر نرخ ارز تخصیص یافته از ارز مبادلاتی به ارز آزاد و از طرفی تغییر نرخ تعرفه واردات محصولات مشابه، پتروشیمی شهید تندگویان نیز باهدف حمایت از بخش صنایع تکمیلی و همخوانی قیمت محصولات وارداتی با محصولات مجتمع، اقدام به کاهش قیمت محصولات خود کرد.

    وی افزود: این شرکت درحال آماده شدن برای انجام تعمیرات اساسی است که درآبان ماه سال جاری به مدت ٤٠ روز اجرا می شود.

    مدیرفروش پتروشیمی شهید تندگویان گفت: این پتروشیمی تولید کننده اسید ترفتالیک خالص (PTA ) و پلی اتیلن ترفتالات (PET )  با ظرفیت تولید ١,٥٠٠,٠٠٠تن درسال است.

    به گزارش شانا، پتروشیمی تندگویان به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان مواد اولیه پلی استری در ایران و در جهت انجام بخشی از تعهدهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی در برنامه پنج ساله دوم دولت جمهوری اسلامی، در تامین مواد اولیه پر مصرف صنعت نساجی، به عنوان چهارمین صادر کننده محصولات غیر نفتی، نقش راهبردی دارد.

    از مهمترین ویژگیهای پتروشیمی تندگویان که آن را از یک واحد صرفا بالادست صنایع پتروشیمی خارج کرده و در زمره واحدهای بزرگ صنعت نساجی قرار داده است، قابلیت تولید الیاف استیپل پلی استری تیپ پنبه ای (١,٥٦ dtex ٣٨ mm ) و نخ های POY پلی استری است که به عنوان مواد اولیه صنایع نساجی ریسندگی و بافندگی به شمار می رود.

    واحد POY این مجتمع با بهره گیری از ماشین آلات مدرن در مرداد ماه امسال راه اندازی شده و قابلیت تولید انواع نخ های POY را داراست.

    واحد الیاف استیپل پتروشیمی تندگویان با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا به عنوان مدرن ترین واحد تولید الیاف استیپل تیپ پنبه ای در ایران در حال فعالیت است.

     در حوزه تولید چیس پلی استری مورد نیاز در صنعت نساجی، پتروشیمی تندگویان به عنوان بزرگ ترین تامین کننده چیپس پلی استری مورد نیاز در صنایع نساجی به شمار می رود. این شرکت همچنین تنها تامین کننده مواد اولیه پلی استری مورد استفاده در صنایع بسته بندی ، غذایی و دارویی است.

۳ آبان ۱۳۹۳ ۱۳:۱۴
تعداد بازدید : ۸۴۹