در هفته منتهی به ٢٧ اکتبر

در هفته منتهی به ٢٧ اکتبر
قیمت نفت ایران بیش از یک دلار کاهش یافت
  • قیمت نفت سبک و سنگین ایران در هفته منتهی به ٢٧ اکتبر(دوشنبه، ٥آبانماه) به ترتیب یک دلار و ١٠ سنت و یک دلار و ٥٧ سنت کاهش یافت.
  • به گزارش خبرنگار شانا، روند نزولی قیمت نفت در بازارهای جهانی در هفته منتهی به ٢٧ اکتبر حفظ شد، بگونه ای که قیمت نفت سبک ایران در هفته مورد اشاره به ٨٣ دلار و ١٥سنت و قیمت نفت سنگین ایران به ٨١ دلار و ٤ سنت رسید.

    بر اساس این گزارش، قیمت سبد نفتی اوپک نیز دراین دوره به ٨٢ دلار و ١١ سنت رسید که نسبت به هفته گذشته ٦٤ سنت کاهش پیدا کرد.

    قیمت دبلیو تی آی، برنت، دبی و عمان نیز در هفته منتهی به ٢٧ اکتبر کاهش پیدا کرد و به ترتیب به ٨١,٨٩، ٨٥.٨١، ٨٣.٤٨ و ٨٣.٤٨ دلار رسد.

    بر این اساس، میانگین قیمت نفت ایران از ابتدای سال تا کنون برای نفت سبک ایران ١٠٣ دلار و ٢٤ سنت و  برای نفت سنگین ١٠١ دلار و ١٢ سنت بوده است.
    حداقل و حداکثر قیمت سبد نفتی اوپک از ابتدای سال به ترتیب ٨١ دلار و ١٧ سنت و حداکثر ١١٠دلار و ٤٨ سنت رقم خورده است.

    به گزارش شانا، افزایش تولید نفت اوپک و غیر اوپک در ماه سپتامبر، کاهش قیمت رسمی فروش نفت خام  برای ماه نوامبر از سوی عربستان، افزایش تولید نفت آمریکا و رسیدن به سطح ٨,٩٥ میلیون بشکه در روز در ماه اکتبر، افزایش تولید نفت خام روسیه در ماه سپتامبر و رسیدن به سطح ١٠ میلیون و ٦١٠ هزار بشکه درروز برخی از عوامل کاهش قیمت نفت در ماه اکتبر بوده است.

۱۰ آبان ۱۳۹۳ ۱۴:۲۱
شانا |
تعداد بازدید : ۷۶۳