ایران در اندونزی پالایشگاه می‌سازد

ایران در اندونزی پالایشگاه می‌سازد
یک مقام اندونزیایی از تصمیم ایران برای ساخت یک پالایشگاه نفت در این کشور خبر داد و گفت قرار است این پالایشگاه با نفت ایران کار کند.

به نقل از پایگاه خبری جاکارتا پست، دولت ایران به دنبال فرصت هایی برای توسعه پالایشگاه های خود در اندونزی است، کشوری که تقاضا برای نفت در آن سریعتر از توانایی دولت این کشور برای تامین نیازهای هیدروکربنی اش در حال رشد است.
روز پنجشنبه، نمایندگان وزارت نفت ایران با سودیرمان سید وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی دیدار و در خصوص این موضوع به بحث و تبادل نظر پرداختند.
ناریانتو واگیمین، قائم مقام وزیر نفت و گاز اندونزی نیز که در این نشست حضور داشت گفت، ایران به دنبال سرمایه گذاری در اندونزی به خصوص در بخش پالایشگاهی، پتروشیمی و ال ان جی است.
وی افزود: «ما هنوز در مراحل اولیه قرار داریم. ما به نشست های بیشتری نیاز داریم تا برای متوجه شدن برنامه آنها با یکدیگر گفت و گو کنیم. ما از آنها استقبال می کنیم و امیدواریم که این دیدارها فقط در حد حرف زدن باقی نماند. ما یک نشست گروه کاری برای پیگیری این موضوع تشکیل خواهیم داد.»
ناریانتو افزود، کیفیت نفت ایران برای پالایشگاه ما در کیلاکاپ در جاوه مرکزی مناسب است. «بنابراین ایران قرار است یک پالایشگاه احداث نماید که با نفت خام این کشور کار کند.»
اندونزی 6 پالایشگاه نفتی دارد که همه آنها در اختیار دولت این کشور قرار دارند. این پالایشگاه ها قدیمی هستند و پایین تر از ظرفیت کامل خود کار می کنند. این کشور از سال 1994 هیچ پالایشگاه جدیدی احداث نکرده است.
قدیمی بودن تاسیسات پالایشگاهی موجب شده است تا اندونزی به واردات فرآورده های نفتی وابسته شود و اقتصاد این کشور لطمه ببیند. به علاوه، کاهش میزان تولید نفت در داخل موجب نگرانی در سطح ملی شده است.
قبل از ملاقات روز پنجشنبه، شرکت نخل بارانی پردیس، موافقتنامه ای را با شرکت کریسیندوی اندونزی برای سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری در ساخت پالایشگاه های نفتی در جاوه غربی و منطقه بنتن امضا کرده بود.
بر این اساس، این شرکت ایرانی همچنین قرار است در طی بازه زمانی 20 ساله، روزانه 300 هزار بشکه نفت خام برای پالایش به این پالایشگاه ها انتقال دهد.

۱۷ آبان ۱۳۹۳ ۰۸:۵۵
خبرگزاری تسنیم |
تعداد بازدید : ۹۰۴