رکورد جدید تولید گاز در پالایشگاه گاز فجر جم ثبت شد

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم از رکوردزنی تولید روزانه گاز در این پالایشگاه از هنگام راه اندازی تا کنون خبر داد و گفت: با تلاش کارکنان، رکورد تولید گاز پالایشگاه فجر جم به روزانه 117 میلیون متر مکعب رسید.

رحیم اسلامی افزود:  این که این میزان تولید گاز، از هنگام راه اندازی پالایشگاه فجر تا کنون سابقه نداشته و رکوردی تازه و چشمگیر محسوب می شود، یادآور شد: در مهر ماه سال گذشته (مدت مشابه سال جاری) در بیشترین میزان، 101 میلیون متر مکعب گاز در روز در پالایشگاه فجر جم، تولید شده بود که این میزان در مهرماه امسال با هفت درصد رشد، به روزانه 117 میلیون متر مکعب رسیده است.

 وی اظهار امیدواری کرد در پیک مصرف و در اوج سرمای زمستان بتوانیم از حداکثر ظرفیت پالایشگاه استفاده کنیم و به تعهدهای خود در همسویی با تامین سوخت مصرفی کشور عمل کنیم.

 اسلامی افزود: به منظور آماده کردن پالایشگاه برای تولید حداکثری گاز در زمستان امسال، یک دوره آزمایش عملیاتی به مدت سه روز انجام و در این مدت ظرفیت پالایشگاه به صورت مخلوط از حوزه های نار، کنگان و عسلویه تامین شد. مدیرعامل پالایشگاه فجرجم ادامه داد: در دوره آزمایش عملیاتی، از چهار کمپرسور پروپان به صورت موازی، برای کنترل کیفیت گازخروجی به ویژه کنترل نقطه شبنم آب و هیدروکربوری گاز خروجی استفاده شد.

اسلامی همچنین در باره افزایش تولید پروپان در پالایشگاه فجر جم در مهرماه امسال گفت: در مدت یاد شده 732 تن پروپان تولید شده که در قیاس با مدت مشابه در سال گذشته، 59 درصد رشد داشته است. وی در باره مقدار گاز دریافتی از پارس جنوبی افزود: در مهرماه سال جاری، بیش از 309 میلیون مترمکعب استاندارد گاز، از فازهای 6، 7 و 8 دریافت شد که به همراه گازهای دریافتی از حوزه های نار و کنگان پس از تصفیه به خط لوله سراسری ارسال شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم با تاکید بر رعایت جدی نکات ایمنی تصریح کرد: کارکنان این پالایشگاه برای رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید، رعایت نکات ایمنی را سرلوحه کار خود قرار داده اند. اسلامی یادآور شد: برای بالا بردن ضریب ایمنی در پالایشگاه نیاز به نیروهایی داریم که با جنبه های مختلف «فرآیند تولید» آشنایی کامل داشته باشند و با توان جسمی بالا و تعهد اخلاقی کار خود را انجام دهند.

۳ آبان ۱۳۸۹ ۱۳:۲۶
شانا |
تعداد بازدید : ۱,۵۶۸