واحد حادثه دیده پالایشگاه شازند از ۵ روز پیش با ظرفیت کامل وارد مدار شد

واحد حادثه دیده پالایشگاه شازند از ۵ روز پیش با ظرفیت کامل وارد مدار شد
مدیر عملیات پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند، پاشیده شدن اسید به صورت یکی از کارکنان پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند را رد کرد و گفت: واحد آر.اف.سی.سی پالایشگاه پنج روزی است که دوباره با ظرفیت کامل وارد مدار شده است.

علی جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ، وقوع یک حادثه جدید که منجر به پاشیده شدن اسید به صورت یکی از کارکنان (بابک سیفی) پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند شده را رد کرد و با تأکید بر اینکه در ده ماه گذشته هیچ‌گونه حادثه "آتش سوزی" در پالایشگاه امام خمینی (ره) اراک رخ نداده است گفت: آخرین حادثه به چند روز پیش – 24 آبان ماه- مربوط می‌شود که هنگام فلنج کردن، مقدار بسیار اندکی دیزل بر روی پای یکی از کارکنان پالایشگاه پاشیده شد که سوختگی بسیار سطحی در برداشت.

وی با اشاره به اینکه تولید از واحد آر.اف.سی.سی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اراک برای بازید از راکتور آن به مدت پنج روز متوقف شده بود اما اکنون این واحد وارد مدار شده است تأکید کرد: پالایشگاه امام خمینی هیچ مشکلی ندارد و واحد آر.اف.سی.سی از پنج روز پیش وارد مدار شده است.

وی با اظهار این که عملیات تعمیر در واحد آر.اف.سی.سی انجام نشده است توضیح داد: با توجه به اینکه عملیات تعمیرات هر سه سال یک بار انجام می‌شود و این واحد اواخر سال 1391 وارد مدار شد، اولین دوره تعمیرات آن سال 1394 خواهد بود. توقف تولید واحد آر.اف.سی.سی هم به این دلیل بازدید از بخش‌های حساس تأسیسات جدید راه‌‌انداری شده صورت گرفت.

مدیر عملیات پالایشگاه امام خمینی (ره) در پاسخ به این سؤال که آیا واحد آر.اف.سی.سی این پالایشگاه هم اکنون با ظرفیت کامل در مدار تولید است اظهار کرد: در حال حاضر پالایشگاه با خوراک 253 هزار بشکه در روز در مدار قرار دارد.

جمشیدی درباره اینکه تولید بنزین یورو4 پالایشگاه امام خمینی (ره) به 16 میلیون لیتر در روز بازگشته و کیفیت آن یورو4 است گفت: شرکت ملی پخش ممکن است در یک روز 37 میلیون لیتر و روزی دیگر پنج میلیون لیتر برداشت کند اما میانگین روزانه آن 15.5 میلیون لیتر می‌شود.

۲۸ آبان ۱۳۹۳ ۱۱:۱۵
خبرگزاری تسنیم |
تعداد بازدید : ۸۱۴