با واگذاری نفتکشهای جدید از ٢٩ آبانماه

با واگذاری نفتکشهای جدید از ٢٩ آبانماه
نوسازی ناوگان حمل مواد سوختی کلید خورد
  • واگذاری نفتکشهای جدید جاده پیما به متقاضیان با هدف نوسازی ناوگان حمل مواد سوختی از فردا (پنجشنبه ٢٩ آبانماه) آغاز می شود.
  • معاون مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران (در بخش حمل و نقل مواد سوختی) به خبرنگار شانا گفت: با توجه به تفاهمهای نهایی شرکت ماموت (نماینده کارخانه اسکانیا) و بانک ملت برای ارائه تسهیلات بانکی، نخستین واگذاری نفتشکهای جاده پیما از ٢٩ آبانماه وارد فاز اجرایی می شود.

    عباس فیل سرایی با بیان این که این واگذاریها با ٢١ دستگاه نفتکش شروع می شود، ادامه داد: شرکت ماموت علاوه بر تحویل این تعداد نفتکش، آمادگی خود را برای سند زدن یکصد دستگاه نفتکش دیگر اعلام کرده است.

    به گفته وی شرکت ماموت همچنین آمادگی خود را برای تحویل یکصد دستگاه نفتکش دیگر اعلام کرده است.

    معاون مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، با بیان این که واگذاری یکهزار دستگاه نفتکش باید تا پایان امسال کامل شود، تصریح کرد: انتظار می رود سرعت در روند ارائه تسهیلات بانکی شتاب بیشتری به واگذاریهای نفتکشها و نوسازی ناوگان حمل مواد سوختی بدهد.

    فیل سرایی تصریح کرد: با ورود نفتکشهای جدید با شرایط واگذاری اعلام شده، نفتشکهای قدیمی خود به خود از ناوگان خارج خواهد شد.

    معاون مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران پیشتر نیز از ورود ١٢٦ دستگاه نفتکش جاده پیما با تایید سازمان ملی استاندارد خبر داده و شتاب بخشی به این روند را نیازمند تعامل بیش از پیش بخشهای ذیربط ( بانک و شرکت ماموت) اعلام کرده بود.

    به گزارش شانا، ظرفیت حمل سیالات سوختی این نفتکشها ٣٥ هزار و ٥٠٠ لیتر است و از آنجا که مجموع فشاری که نفتکش، کشنده و فرآورده آن به جاده وارد می کند نباید به بیش از ٤٢ تن برسد، سازمان ملی استاندارد ایران نیز باید این مهم را تایید کند.

    قیمت نفتکشهای جاده پیما حدود ٥٤٠ میلیون تومان است که پیرو تفاهم بانک ملت با شرکت ماموت، ٣٠٠ میلیون تومان از این مبلغ در قالب تسهیلات بانکی با بهره ١١ درصد تامین خواهد شد.

    تا پایان مهرماه، یکهزار و ٩٠ متقاضی دریافت نفتکش شناسایی و پرونده آنها در کمیته ٨ نفره ویژه ستاد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای معرفی به بانک، بررسی شده است.

    نوسازی ناوگان حمل مواد سوختی در کنار عواملی مانند بهسازی جاده های کشور و آموزش مداوم رانندگان نفتکشها موجب خواهد شد تا ایمنی حمل مواد سوختی نیز افزایش قابل توجهی یابد.

    ورود نفتکشهای جاده پیمای جدید، عمر کنونی ناوگان جاده ای حمل مواد سوختی را به کمتر از ٩ سال کاهش خواهد داد.

۲۸ آبان ۱۳۹۳ ۱۱:۲۲
شانا |
تعداد بازدید : ۱,۰۷۴