ایران سومین تولید کننده گوگرد در خاورمیانه است

ایران سومین تولید کننده گوگرد در خاورمیانه است
صادرات ماهانه ٩٠ هزار تن گوگرد تولیدی پالایشگاههای گازی
  • شرکت بازرگانی گاز ایران ماهانه ٩٠ هزار تن گوگرد تولیدی شرکتهای پالایش گاز شهید هاشمی نژاد و پارس جنوبی را در قالب محموله های ٣٠ هزار تنی به خارج از کشور صادر می کند.
  • مدیر بازاریابی و صادرات شرکت بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این شرکت هر ماه ٢ محموله گوگرد کلوخه ای و یک محموله گوگرود گرانول را به خارج از کشور صادر می کند.

    اسماعیل قاسمی افزود: گوگرد تولید شده در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد توسط راه آهن به بندرعباس منتقل می شود و از آنجا صادر می شود.

    چین، هند، آمریکای لاتین و... خریدار گوگرد تولید شده در جهان

    وی با بیان این که در حال حاضر میزان تولید گوگرد از مصرف آن در داخل کشور بیشتر است، خاطرنشان کرد: کشورهای چین، آمریکای لاتین، هند، آفریقا و... از جمله وارد کنندگان گوگرد از کشورهای مختلف جهان هستند.

    ایران سومین تولید کننده گوگرد خاورمیانه است

    وی تاکید کرد: در منطقه خاورمیانه، ایران پس از عربستان و امارات در رتبه سوم از نظر حجم تولید گوگرد قرار دارد.

    تولید گوگرد در پالایشگاههای نفت و شرکتهای پتروشیمی

    به گفته وی، علاوه بر شرکتهای پالایش گاز، پالایشگاههای نفت از جمله تهران، شیراز، تبریز، اراک، اصفهان، آبادان و بندرعباس؛ همچنین شرکتهای پتروشیمی رازی و خارک نیز گوگرد تولید می کنند.

    وی یادآور شد: عمده ترین مصرف گوگرد برای تولید اسید سولفوریک است که این محصول با توجه به کاربردهای فراوانی که دارد به اسید فسفوریک تبدیل می شود.

    افزایش تقاضا برای خرید اسید فسفوریک

    قاسمی ادامه داد: بر اساس پیش بینی های انجام شده، میزان تقاضای خرید اسید فسفوریک تا سال ٢٠٢٠ روند افزایشی خواهد داشت.

    وی اظهار کرد: قیمت اسید فوسفوریک وابسته به عواملی از جمله قیمت غلات، سیاستهای کشاورزی، نحوه ارائه سوبسید و... است.

    قیمت جهانی گوگرد متاثر از قیمت نفت و گاز است

    وی خاطرنشان کرد: نوسانات شدید قیمت جهانی گوگرد که متاثر از قیمت نفت و گاز بوده نیز از دیگر چالشهای صادرات این محصول است.

    به گفته مدیر بازاریابی و صادرات شرکت بازرگانی ایران، قیمت کلوخه نسبت به نمونه گرانول ١٥ دلار و قیمت رنگ روشن گوگرد نسبت به رنگ تیره این محصول ٥ دلار ارزانتر است.

    وی تاکید کرد: باید در فروش گوگرد، به سمت قراردادهای بلند مدت رویم تا برای خود و مشتریها امنیت عرضه ایجاد کنیم.

    وی با بیان این که در زمینه بازارهای داخلی نیز باید فعالیتهای گسترده ای انجام دهیم، افزود: باید تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر و زنجیره محصولات نهایی را در دستور کار خود قرار دهیم.

    به گزارش شانا، گوگرد شرکتهای پالایش گاز بر اساس استاندارهای روز دنیا تولید می شود، هم اکنون با احتساب پالایشگاههای نفت و شرکتهای پتروشمی، حجم تولید گوگرد کشور، ٢ میلیون تن در سال است.

۳ آذر ۱۳۹۳ ۱۰:۱۴
تعداد بازدید : ۸۰۰