تحمیل هزینه روزانه ۱.۵میلیون دلاری با کاهش تولید پالایشگاه شازند

تحمیل هزینه روزانه ۱.۵میلیون دلاری با کاهش تولید پالایشگاه شازند
تولید روزانه هشت میلیون لیتر بنزین یورو۴ در واحد آر.اف.سی.سی پالایشگاه شازند دوباره متوقف شد؛ خسارت توقف هر روز تولید این واحد برابر با ۱.۵ میلیون دلار است.
ماه گذشته تولید هشت میلیون لیتر بنزین یورو4 واحد آر.اف.سی.سی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند به مدت دو هفته به علت عدم پیش‌بینی و برنامه‌ریزی مناسب در زمان تعمیرات اساسی در تابستان متوقف شد.  

این واحد بعد از چندین بار بسته شدن پی‌درپی، آماده راه اندازی شد اما هشت روز پیش نیز دوباره به دلیل بی‌توجهی به اجرای دستورالعمل راه‌اندازی تولید این واحد متوقف شده است. هزینه تحمیل شده بابت هر یک روز توقف واحد آر.اف.سی.سی، 1.5 میلیون دلار برآورد شده است.

از سوی دیگر گفته می‌شود طبق دستور‌العمل باید گردش کاتالیست در 600 درجه سانتیگراد انجام می‌‌گرفت اما این کار در 300 درجه سانتیگراد صورت گرفت که همین موجب هدر روی 450 تن کاتالیست شده است  که در این بخش هم هزینه‌ای حدود شش تا هفت میلیارد تومان هزینه به کشور تحمیل شده است.

به گزارش تسنیم، پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند روزانه 16 میلیون لیتر بنزین یورو4 تولید می‌کند. حجم زیادی از بنزین این پالایشگاه در پایتخت توزیع می‌شود.

۱۱ آذر ۱۳۹۳ ۱۵:۲۶
خبرگزاری تسنیم |
تعداد بازدید : ۷۸۹