رئیس دفتر رئیس جمهوری:

رئیس دفتر رئیس جمهوری:
کاهش قیمت نفت را با راه حلهای ابتکاری مدیریت می کنیم
  • رئیس دفتر رئیس جمهوری یبا اشاره به کاهش قیمت نفت از ادامه جهت گیری دولت در پیشگیری از کسری بودجه و مدیریت این کاهش قیمت با راه حلهای ابتکاری خبر داد.
  • به گزارش شانا، محمد نهاوندیان پنج شنبه شب (١٣ آذر ماه) در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به بودجه ٩٤، گفت: دولت هفته گذشته برای این که لایحه بودجه ٩٤ به موقع تقدیم مجلس شود، چند روز صبح و عصر جلسه های فوق العاده ای برگزار کرد.

    وی افزود: از آنجا که تبصره های معمول بودجه در لایحه دیگری تقدیم مجلس شده بود تا براساس تفاهم میان دولت و مجلس این تبصره ها خارج از بودجه به صورت قانون دائمی داشته باشیم اما به دلیل این که به موقع تصویب نشد، ناچار باید در بودجه ٩٤ این کار صورت می گرفت و زمان زیادی را به خود اختصاص داد.

    نهاوندیان تصریح کرد: از طرف دیگر در بحث درآمدی با شرایط تازه ای در قیمت نفت در بازار جهانی روبرو شدیم؛ این مسئله چالش مهمی بود که چگونه می توانیم بودجه ای را بدون کسری داشته باشیم، زیرا دولت قصد ندارد این سیاست را به هیچ وجه از دست بدهد، از این رو به دنبال ارائه بودجه ای با کسر بودجه نبوده و نیست و خوشبختانه با بررسی هایی که انجام شد لایجه بودجه، لایحه ای بدون کسری خواهد بود.

    وی در ادامه افزود: اقتصاد ایران از نظر توان ایستادگی و اتکا به خود، به مرحله ای رسیده است که شوک ای خارجی نمی تواند جریان متین و روشن اقتصاد را  تهدید کند، البته اگر عوامل بیرونی مساعد شود به سرعت و شتابمان اضافه می کنیم، اما این طور نیست که ما را از حرکت باز دارد.

    وی افزود: مذاکرات هسته ای ما بسیار خوب بود و با وجود این که هنوز مذاکرات ادامه دارد، در همین مدیریت اقتصادی کشور توانستیم تورم را کاهش دهیم و کشور را از رکورد خارج کنیم.

    نهاوندیان تصریح کرد: همین مطلب در واکنش نسبت به کاهش قیمت نفت وجود دارد و پیامی که از این تصویب برمی آید این است که اگر نفت تا ٣٠ درصد کاهش یابد این اقتصاد توانسته ٣٠ درصد فروش نفتش را با راه های ابتکاری بالا ببرد و مشتریهای دیگری نیز پیدا کرده و می تواند با صادرات غیرنفتی و با اتکا به تولید ملی حرکت خود و مدیریت و بودجه خود و دادن پیام رونق به اقتصاد خود را ادامه دهد.

۱۵ آذر ۱۳۹۳ ۰۹:۰۱
شانا |
تعداد بازدید : ۷۶۱